Open Data Index - Coduri poștale

Strainu strainu10 la gmail.com
Lun Ian 12 18:18:34 UTC 2015

În data de 12 ianuarie 2015, 19:23, Valentina Pavel /ApTI
<valentina.pavel la apti.ro> a scris:
> Un mult prea optimist loc 16 pentru România aș zice...
>
> http://index.okfn.org/place/
>

> Merci, Diana, pentru share.

Aș vrea să ridic un pic problema codurilor poștale. Nu mi-e foarte
clar de ce a fost punctată așa cum a fost și poate Ovidiu sau Silviu
ne pot lămuri.

În descriere scrie așa: "A database of postcodes/zipcodes and the
corresponding geospatial locations in terms of a latitude and a
longitude (or similar co-ordinates in an openly published national
co-ordinate system). A database which gives a location in terms of the
name of a town or a street without lat/long co-ordinates is not
considered acceptable unless the name of the town or street can be
further converted to a latitude and longitude by means of other open
data (eg an open gazetteer with latitude and longitude attributes)."

La noi există un csv cu adrese de tip stradă/număr și AFAIK nu există
o sursă *guvernamentală* de conversie. Avem însă OSM, care permite
rezolvarea, fără probleme, a marii majorității a adreselor respective.

Eu văd două posibilități aici:
* open data se referă strict la date guvernamentale. În acest caz, de
unde știm că datele există în format digital (până la nivel de
coordonate, fără a trebui să faci match)?
* open data se referă la orice date. În acest caz, cred că și
următoarele 5 căsuțe ar trebui să fie verzi.

Ce părere aveți?
 Strainu