Re: Open Data Index - transport în comun

Strainu strainu10 la gmail.com
Lun Ian 12 19:47:22 UTC 2015

În lipsa unor studii la noi, discuția rămâne la un nivel filosofic,
dar hai să o purtăm.

La Paris, contractul minimal de punctualitate (valoarea de la care își
iau toate subvențiile dacă am înțeles eu bine) dintre RATP și
autoritatea contractantă e de 89% în cazul autobuzelor. [1] De atins,
îl ating cam în 50% din ani. La Londra, dacă înțeleg eu bine graficul
ăsta [2], era cam 75% în 2011. Și da, ambele orașe au și benzi de
autobuz, și semafoare cu prioritate pentru tramvaie și o linii de tren
separate de fluxul auto.

Sunt de acord că există și alte metode de a ajunge la rezultatul dorit
(respectiv prin schimbarea oamenilor, așa cum susții tu), dar e mai
rapid, mai ușor (și cred sincer că și mai ieftin) să realizezi asta
prin constrângeri tehnice.

Strainu

[1] http://www.stif.org/les-transports-aujourd-hui/les-programmes-amelioration-qualite-service/les-indicateurs-qualite/les-chiffres-qualite-service-janvier-juin-2010-3767.html
[2] http://aendrew.com/content/waiting-tfl-bus-punctuality-transport-londons-network/

În data de 12 ianuarie 2015, 21:02, Matei-Eugen VASILE
<matei.vasile la gmail.com> a scris: