legea privind reutilizarea informatiilor publice

Ovidiu Voicu ovidiu.voicu la fundatia.ro
Mar Iul 28 13:17:52 UTC 2015

Salut,

Poate vă mai amintiți că acum câteva luni am fost invitați la Ministerul pentru Societatea Informațională să discutăm proiectul de lege pentru modificare legii privind reutilizarea informațiilor publice. Era vorba de transpunerea noii directive PSI. Atunci am discutat câteva ore, am făcut multe comentarii. MSI a promis că după ce va integra comentariile și va fi discutat intern, proiectul va fi pus din nou în dezbatere publică.

Nu știu de ce nu mă surprinde că MSI nu s-a ținut de cuvânt. Proiectul de lege a fost aprobat azi în ședința de guvern: http://gov.ro/ro/stiri/guvernul-aproba-noi-reglementari-privind-reutilizarea-informatiilor-din-structurile-publice

Nu știm ce conține proiectul. După cum spuneam și cu altă ocazie, MSI fuge cât poate de orice urmă de transparență publică. Păcat că un astfel de subiect a ajuns în responsabilitatea unei astfel de instituții.