scrisoare iohannis guvernare/date deschise

Ovidiu Voicu ovidiu.voicu la fundatia.ro
Lun Noi 9 07:46:20 UTC 2015

Bună dimineața,

Am văzut o mare energie în a trimite diverse solicitări președintelui, în contextul schimbării de guvern. Am fost la început sceptic, dat fiind că în majoritatea chestiunilor președintele nu are competențe. Dar apoi mi-am dat seama că e de fapt un mod de ridica pe agendă un subiect sau altul.

Mă gândesc că nu avem nimic de pierdut dacă folosim și noi această metodă, cu atât mai mult cu cât la schimbarea de guvern există riscul să renunțe și la lucrurile bune, cum ar fi portalul de date deschise, pe principiul că sunt făcute de „foști”.

Propun următorul draft de scrisoare de trimis la Cotroceni în zilele următoare (preferabil mâine):

 <https://docs.google.com/document/d/1A6hBwyks-mDrUXp_gudwQZT4KsoorygREOpRqe421-U/edit?usp=sharing> https://docs.google.com/document/d/1A6hBwyks-mDrUXp_gudwQZT4KsoorygREOpRqe421-U/edit?usp=sharing

Poate că lui Iohannis îi va scăpa în discuțiile cu partidele și un „să fie și deschisă guvernarea”. Și chiar dacă nu, e un pretext bun să revenim cu solicitări similare către viitorul nominalizat ca premier, oricine ar fi ea sau el (că nu e scopul nostru să ne băgăm în negocierile politice).

Vă rog să interveniți pe text și/sau adăugați semnături (personal sau în numele organizației, de la caz la caz), în cazul că vi se pare o idee bună.

Dacă mai cunoașteți oameni interesați, vă rog să îi invitați să participe. Totuși, să nu fie adresat cuiva cunoscut, nu postat public, că am mai avut suprize neplăcute cu glumeți care se apucă să modifice textul sub acoperirea anonimatului :)

Toate bune,