Fwd: Information on Social Security systems and services

Ioan Fericel mirabit la gmail.com
Dum Iun 26 16:09:50 UTC 2016

Sper să fi înțeles bine ce se caută și să fie folositoare informațiile
următoare.

Un raport al curții de conturi pe anul 2013 [1] în care se zice:

> Dissemination and promotion of legislation developed by MMFPSPV by
> General Directorate of Social Security was done exclusively by
> methodological guidance granted to local agencies for payments and
> social inspection, but only to their punctual requests because the
> ministry is unable to monitor the modality of application in the
> territory of normative acts provisions.
> Regarding the national social security system monitoring it was
> acknowledged that it has not been
> elaborated and approved an operational procedure on the collection of
> [...]

Aplicații software din domeniu, de care știu eu (pe unele sunt obligat
să le și folosesc!):

Casa Națională de Asigurări de Sănătate:  SIUI - Sistemul Informatic
Unic Integrat [2]

Registrul de evidență al salariaților - Inspectia Muncii [3]

Declarația (112) privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale,
impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate [4]

În ce măsură aceste aplicații respectă standarde deschise și de
interoperabilitate... ar merita discutat.

Cu această ocazie v-aș ruga și eu niște detalii despre proiectul la care
colaborați, unde se pot vedea ceva rezultate concrete. Mă așteptam să
văd ceva la [5], dar nu funcționează. Aș fi interesat de formate
standard pentru tot felul de documente, de scheme și exemple pentru ele,
de nomenclatoare comune, de acces real-time la date publice.

Toate cele bune,
Ioan

[1] www.curteadeconturi.ro/Publicatii/Sinteza_Raport%20Public._EN_r.pdf
[2] http://siui.casan.ro/cnas/despre_siui