[okfn-be] 2 vragen van studenten

Pieter Colpaert pieter.colpaert at gmail.com
Tue Dec 6 17:14:45 UTC 2011

Dag Roel,

Ik heb niet de tijd om alles uit te typen maar zou iets antwoorden à la:

Eerste vraag: aanbevelingen worden momenteel verzameld in the open data
manual. Deze kunnen ze zelf doornemen. OKFN zelf neemt eigenlijk een
groot deel van deze taak dus op zich.

Tweede vraag:
  a) voor open data: verhaal doen van The Web Of Things: kan alleen
werken als iedereen z'n data opent. Eigenlijk zelfde filosofie als bij
het world wide web van 1989, alleen gaan we nu een stap verder door
alles betekenis te geven.

b) voor Vlaanderen: dan versta ik hieronder alle burgers? Meer
transparantie, vrije markt rond data, hogere serendipiteit, meer
innovatie, meer mash-ups, etc. Even googlen en je vindt wel veel meer
blogposts over mogelijke voordelen.

Pieter

--
iRail vzw/asbl