[okfn-bg] Местен чаптър bg.okfn.org

Peio Popov peio at peio.org
Tue Jun 19 17:33:34 UTC 2012

Здравейте,
Логично е възможността за създаване на поддомейн (пък бил той и на
okfn) да не събуди, сама по себе си, желание за действие. Разбираемо е
поканата за (още една) среща с нефокусиран дневен ред да не ви изпълни
с незабавен ентусиазъм. Какво ще кажете за конкретни идеи за проекти,
тогава?

Сещам се за две прости неща, които няма да отнемат много време, а е
хубаво да станат:

1. Локализация на WordPress темата http://bg.okfn.org/, така че да
носи логото и цветовата гама на основния сайт, като примерно гръцките:
http://gr.okfn.org/
Не съм особено оправен с дизайна и графичните програми и ако някой се
чувства способен - моля да се обади и ще се постарая да му намеря
темата, за да може да я локализира. Когато имаме малко по-приятно
изглеждаща "къщичка" може да е и по-приятно създаването на съдържание
за нея. Ето и идея за такова съдържание:

2. Създаване на базови препоръки за публикуване на отворени данни.
Основните проблеми и бариера, с които се сблъскваме са свързани с
форматите и сайтовете, които съдържат данните. Ако може да ползваме
името на OKFN за добри дела, защо първото от тях да не е създаване на
такива препоръки и комуникирането им с правителството.
Ето тук съм нахвърлял елементарни бележки, които всеки може да
редактира и подобри https://gist.github.com/2955318 (не е нужно да сте
оправни с git, има си чудесен edit бутон). Като гледам бележките носят
езиковата травма на нещо, което е мислено на английски, затова моля за
редакция. Мисля да ги разширя тези бележки с препоръки как да се
публикуват свързани данни.

Предполагам, че предложението на Емануил за среща остава в сила, но
ако нямате възможност за посочената от него дата - нека да я караме
асинхронно по мейл засега. Като се съберат теми, за които е
по-ефикасно да се чуем - ще се организираме.

Малко новини и пояснения накрая:
1. От края на миналта седмицата се разбрахме да поема ролята на
координатор на OKFN за България. Ако ме питате какво точно означава
това - не мога да съм изчерпателен :) Засега го разбирам като
възможност да служа като свръзка с OKFN, да ви помагам и координирам
доколкото ми е по силите, както и да приемам малко по-решителни
действия, ако ще има полза да се каже/направи нещо от името на OKFN за
България. Вашите инициативи ще осмислят тази роля - така че свържете
се с мен и бъдете готови да получите одобрение да свършите повечето от
работата :)

2. Засега няма да има български chapter на OKFN, което да е под
формата на отделно юридическо лице (фондация или сдружение). Причините
са в изискванията на OKFN, както и в административните задачи и
разходи, неминуемо свързани с тази подръжка. Засега ще сме неформална
група обединена от този списък. Който има нещо да казва, пита или
друго - нека да пише тук.

Поздрави,
Пейо Попов