[okfn-cz] Akční plán Open Government Partnership v Česku - jste někdo účastni?

Michal Berg michal.berg at esports.cz
Wed Dec 14 00:45:19 UTC 2011

Zdravím,

o víkendu je v Bratislavě workshop / konference http://otvorenenapady.sk/ ,
kde budou místní open data neziskovky hledat nápady, které by Slovensko
zařadilo do svého programu pro Open Government Partnership. Zjišťoval jsem
kvůli tomu, jaký je stav v Česku, kdy se vláda taky k OGP přihlásila, a
zjisti jsem, že do 15.2. má být hotový akční plán, který by se měl potom
stát předmětem diskuse. Chtěl jsem se zeptat, zda někdo z vás náhodou nebyl
ve styku s paní Léblovou z meziresortní komise pro boj proti korupci, která
tohle koordinuje, a zda se na tom nepodílí. Napsal jsem jí o informace, ale
zatím se neozvala. Myslím, že to je docela důležitá věc, pokusit se
prosadit do toho akčního plánu co nejvíce věcí, které by české open data
scéně dokázaly prospět, především pak samozřejmě strojově čitelné podklady
těch nejdůležitějších datových zdrojů. Nicméně času je málo.

Máte o tom někdo jakákoli informace a případně, zkuste se o tom pobavit na
tom dnešním setkání v Praze a případně promyslet, jaké kroky jsou pro nás
nejdůležitější (lidé z ministerstev tam mohou možná něco vymyslet, ale
nepředpokládám, že by na tom byli s vědmomostmi o tématu lépe než lidi na
tomto mailing listu:)

Zápis z té protikorupční komise je
http://www.mvcr.cz/soubor/zapis-z-jednani-meziresortni-koordinacni-skupiny-pro-boj-s-ko-pdf.aspx

Pozvánka na akci v Bratislavě je i na Datablogu:
http://www.datablog.cz/clanky/slovensko-hleda-napady-pro-otevrene-vladnuti-cesko-je-zatim-pozadu

Díky a přeju pěkný den

Michal Berg

--