[okfn-cz] Snadná kontrolovatelnost hlasování o důležitých zákonech

Mojzis Stupka mojzisek at gmail.com
Sat Dec 10 00:29:50 UTC 2011

taky mam dojem ze chybi. nektere weby se tvari, ze by to mozna delaly,
ale mam dojem, ze poradne ne.

kdysi v davnoveku jsme o takovem projektu uvazovali s Markem Antosem,
Davidem Spinarem a Jakubem Nesetrilem (doufam, ze sem na nikoho
nezapomel :).
Je mozny, ze to bylo v roce 97 ?.

Ztroskotali jsme na nedostatku financi a nezajmu nadace, ktere jsme
projekt predstavovali (pravda, bylo to postavene dost ambiciozne).

Jeden z problemu totiz je v tom , ze by bylo potreba sledovat v
podstate veskera hlasovani a kvalifikovane premyslet o tom, ktera jsou
dulezita / ktiticka. V dobe prilepku a proceduralnich klicek je to asi
jeste jasnejsi nez tehda.

Dalsi je v tom, ze snemovna sva data poskytuje pokud vim stale stejne
zoufale nestrukturovane - tehda jsme se bali, ze nam mohou zmenit
strukturu vygenerovaneho html pod rukama a je tudiz neefektivni to
parsovat (chyba lavky, od te doby se to vubec nezmenilo :).

Bylo by skvele zkusit to znova. Panove nenasli byste nejaky zbytek
toho projektu ?

Mozna uz existuje nekdo, kde jednotliva hlasovani mapuje a nejak
klasifikuje jejich dulezitost ? Parsovani je zrejme aspon castecne
vyresene (http://code.google.com/p/parliament-poll-stats/) a mozna by
se podarilo nejak dohodnout zverejneni strukturovanych dat.

m.