[okfn-cz] Snadná kontrolovatelnost hlasování o důležitých zákonech

M.Skop KohoVolit.eu michal.skop at kohovolit.eu
Sat Dec 10 00:49:24 UTC 2011

Ahoj,

připravujeme pod provizorním jménem "wikipedia hlasovani" (napada vas
super jmeno? sem s nim!). Plán spuštění je přelom ledna a února 2012.
Pokud nekdo chce k projektu pridat svoji pomocnou hlavu/ruku/klavesnici,
je samozrejme vitan.

Pravidelne aktualizovana data (strojove zpracovatelna s API) z hlasovani
ve snemovne (a cs a slovenskem parlamentu) od roku 1991 zatim na
scraperwiki (chystame se zaradit do naseho API, na kterem bezi treba
NapisteJim.cz, tj. jednotna id poslancu umoznujici snadne propojovani):

https://scraperwiki.com/scrapers/cz_parliament_voting_records_retrieval/
https://scraperwiki.com/scrapers/sk_parliament_voting_records_retrieval/
https://scraperwiki.com/scrapers/cs_parliament_voting_records_retrieval/

(nekdy to nacteni chvili trva - cast This scraper’s datastore - pak se
musi nekolikrat reloadnout, preci jen jde o ~10 000 000 hlasu v pripade
CZ, ale sqlite db asi jde stahnou ok vzdy)

Pokud si uz dneska chcete alespon trochu inteligentne zobrazit vysledek
hlasovani ve Snemovne, je na to (pokusny):
http://kohovolit.eu/api/psp_hlasy.php?id=55082
(kde to cislo je shodne s cislem na psp.cz - zde pro priklad 55082, co
psal Roman, tedy to, co mu zabralo tu hodku najit, tak at to k necemu
je(-: )

Michal Skop

On 2011-12-10 00:58, Roman Řípa wrote:
> Dobrý den
>
> Možná jsem něco přehlédl, ale poměrně výrazně mi chybí
> služba umožňující *snadnou kontrolovatelnost hlasování zastupitelů o
> důležitých zákonech. **Přínosy jsou zřejmé.*
>
>  1. *Člověk ví, co dělá jeho poslanec.*
>  2. *Poslanec ví, že člověk ví, co dělá jeho poslanec.*
>

> *Příklad:*
>
> Nedávno proběhlo hlasování o tom, že 1/3 odvodů loterijních
> společností má zůstat nadacím těchto společností. V médiích jsou o tom
> desítky článků typu
> http://www.rozhlas.cz/zpravy/politika/_zprava/974274 . V žádném médiu
> [...]

Mgr. Michal Škop, Ph.D.
KohoVolit.eu