[okfn-cz] Snadná kontrolovatelnost hlasování o důležitých zákonech

M.Skop KohoVolit.eu michal.skop at kohovolit.eu
Sat Dec 10 13:47:01 UTC 2011

Ahoj,

není to tak jednoduché z našeho (technického) pohledu:

a) nemá smysl se omezovat jenom na sněmovnu, např. v Liberci (městě)
určitě takový systém rádi využijí (i se najdou lidé, kteří ho budou
doplňovat), další je jistě Senát... - čili více zastupitelských sborů.
Tady se začínají objevovat problémy třeba s určením 'kdo je kdo' - je
'Josef Novotný' stejný jako 'Josef Novotný', bývalý senátor, nebo jako
hejman ve Varech? Atd.

b) už od počátku to chceme dělat dostečně mezinárodně, minimálně my to
chceme nasadit na Slovensku. Tedy vícejazyčnost systému. A ideálně
univerzální jméno pod .org. To ale neznamená, že se data z toho nedají
přelévat pomocí API do jiných konkrétnějších projektů (nasipolitici.cz,
jakhlasovali.cz, kohovolit.eu, ... novinové články), to má být jedna ze
základních feature.

c) ty tam zmiňuješ jenom tagy, naše představa je i nějaký textový popis
(mimochodem - na psp.cz mají vlastní tagy k tiskům, dokonce dvě sady -
to můžeš používat i teď, viz např.
http://www.psp.cz/sqw/historie.sqw?o=6&t=411 dole 'Hesla věcného
rejstříku' a 'Deskriptory EUROVOCu')

Michal