[okfn-cz] ze zákona má vypadnout zveřejňování poskytnutých informací na webu

Jiri Skuhrovec jiri.skuhrovec at zindex.cz
Thu Dec 29 15:53:44 UTC 2011

Dobrý den,
my už si nějakou dobu hrajeme s myšlenkou jednotného zveřejňovacího
místa. Myslím že to úzce souvisí s diskutovaným tématem, rád bych si k
tomu poslechl názory zvenčí. Tedy:

Je toho hromada co by obce (potažmo úřady) mohly chtít zveřejňovat -
zakázky, smlouvy, 106ky, zápisy, dražby atp. Na část z toho (zakázky,
dražby) vyvíjíme vlastní systém. Jelikož ale řeší spoustu věcí které
budou všem "zveřejňovacím" systémům společné - primárně registraci,
autentifikaci, rozlišení více uživatelů jedné instituce a jejich
práva.., zvažujeme náš systém upravit jako platformu umožňující
jednoduché začlenění third-party pluginů (nejjednodušším z nich může
být obyčejný form který do autorovy databáze odešle daná data). Jejich
autory a provozovatele pak nehodláme regulovat či řídit víc než bude
nezbytně nutné pro zajištění elementárního fungování serveru.

Z hlediska informatického řešení je to opruz, z hlediska uživatele
maximální zjednodušení - mít podobné nástroje na jednom místě. Šance
že to pak bude někdo chtít reálně využívat rapidně rostou, nepopírám
že i nás k tomu motivuje fakt že se nástroje budou fakticky navzájem
propagovat - což není nic proti ničemu, ba naopak myslím že to je
obecně prospěšné.

Modulární řešení je pak pružnější, než aby se kdokoliv snažil vyvíjet
hydru která umí vše - na což počítám nikdo nemáme kapacity ani chuť. A
trocha evolučního prostředí neuškodí :).

Měl-li by kdo zájem vyvíjet aplikace do nichž by uživatel-instituce
přistupoval z takového jednotného rozhraní - rád se pobavím o možných
technologiích na kterých to postavit. Aktuálně řešíme jak vybalancovat
bezpečnost a svobodu pro vývojáře. Ideál je aby začleněné aplikace v
principu mohly běžet i stand-alone, jakákoliv tuhá centralizace by
nápad zabila (stejně jako motivaci kohokoliv kdo by na platformu chtěl
něco vyvíjet), tudy bych se rozhodně vydat nechtěl.

Uf. to jsem zase dlouhej. uvítám kritiku, nápady, kritické nápady atp. :)
Přeju pěkného Silvestra

Jirka Skuhrovec

--
Jiří Skuhrovec