[okfn-cz] Akční plán České republiky "Partnerství pro otevřené vládnutí " zítra na vládě

Jachym Cepicky jachym.cepicky at gmail.com
Fri Apr 6 08:54:38 UTC 2012

Díky za odpověď, dovolím si malou osvětu:

ČUZK nabízí momentálně 2 dostupné služby (o ktere mi teď je) zcela
zdarma: Službu Web Map Service (WMS) katastrálních (a dalších) map a
aplikaci nahlížení do katastru.

WMS služba je na základě standardu OGC WMS
http://opengeospatial.org/standards/wms a umožňuje zobrazovat obrázky
mapiček (ne data, jenom jejich obrázky). Standard umožňuje také získávat
údaje o prvcích mapě.

V praxi to vypadá tak, že uživateli se zobrazí obrázek (dotaz GetMap),
on klikne do mapy a server vrátí informace (GetFeatureInfo)- v tomto
případě informace o parcele.

To ale WMS server ČUZK nedělá. Vrstvy nejsou (v souladu s OGC WMS)
dotazovatelné. Co ale na druhou stranu ČUZK nabízí je
http://nahlizenidokn.cuzk.cz - nahlížení do katastru, kde (mimo jiné) po
kliknutí do mapičky se vám ukáže HTML stránka s údaji o parcele.
Zparserovat ale tuhle stránku je dost obtížné (existuje mobilní,
"použitelná" verze, ale ...)

O co mi jde: Údaje, které jsou již dnes dostupné v aplikaci Nahlížení do
katastru jako HTML stránka, zpřístupnit jako standardní XML na dotaz
GetFeatureInfo podle standardu OGC WMS.

Na okraj, to samé ČHMÚ: nabízí radarové snímky jako obrázky (ale musíte
znát jejich URL). Aby je ale nabídli *standardní* cestou (OGC WMS), to
je boj (i když, co mám zpávy z vniřku ČHMU, že se na tom (přes rok!)
pracuje).

Já samozřejmě chápu, že radarové snímky srážkové situace mají o něco
menší společenský význam, než např. Obchodní rejstřík - k akčnímu plánu
samozřejmě gratuluju. Jenom upozorňuju na další oblasti, které třeba
nebyly při návrhu tak úplně na očích a např. já je považuju za důležité.

Dík

Jáchym