[okfn-cz] Dotaznik o otevrenosti obchodnich rejstriku zemi OGP

Michal Berg michal.berg at esports.cz
Mon Apr 16 15:25:46 UTC 2012

Ahoj,

je to tak, nicméně to vítězství nám "zajistilo" hlavně to, že máme akcie na
doručitele. U těch firem, kde je majitel jasný, se to v rejstříku dohledat
dá (za to máme 20 bodů), ale klíčové firmy mají akcie na doručitele, což už
ta metodika nezohledňuje, a proto vypadáme dobře. Psal jsem to tam do
poznámky.

Další body máme za výroční zprávy a další dokumenty, kde ovšem jak známo
stát v plném rozsahu nepenalizuje nedodržování této povinnosti a mnoho
dokumentů tak chybí, takže v mnoha případech je to jen virtuální výhoda.

Nicméně pokud Ministerstvo spravedlnosti splní svoje sliby z hlediska
otevřených dat a zároveň začne vymáhat povinnost zveřejňvat dokumenty v OR,
budeme jej mít teoreticky ideální (prakticky vzhledem ke "kvalitě dat" v OR
to bude ideálu daleko i tak).

Michal