[okfn-cz] Data z ISVZUSu

Aleš Pekárek pekarek.ales at gmail.com
Thu Aug 2 15:12:49 UTC 2012

Romane,

presne tak - uz je davno na case. Ale je to holt obraz cele spolecnosti -
IT a IS jsou slozite a komplexni zalezitosti, ktere se ovsem tykaji uplne
kazdeho, a v CR nam bohuzel znacne klesa uroven vzdelanosti, IT gramotnosti
a pravniho povedomi (tri zakladni aspekty urovne vyspelosti spolecnosti).
Stat to dela svym vlastnim lidem v podstate naschval, protoze pak si jeho
predstavitele muzou delat co se jim zlibi, lhat, krast a navic byt pritom
na stejne spatne urovni, protoze urednik je taky jen obcan.

Takze je to vlastne urednicky sen - muzu legalne lhat a krast a jeste bejt
uplne blbej.

IT dodavatele prece jen operuji v ramci nastavenych mantinelu, takze tem
bych nic nezazlival. Jak uz jsem tu uvadel, lhat neni trestne a prece to
neni o tom, jit presvedcovat IT dodavatele, aby se chovali k dementnim
predstavitelum statu jakkoliv jinak nez jak se k nim chovaji nyni, tedy
trzne a v ramci nastavenych zvyklosti. Jedinym rozumnym resenim je tlacit
na stat, aby cilene nevytvarel z ceske spolecnosti bandu zavislych,
nevzdelanych naivnich blbecku, a to asi skrze dalsi tlak na obsazovani
statnich postu schopnymi vzdelanymi lidmi, a to asi skrze, kdo by to byl
rekl, volby. Jestli to nefunguje, tak v CR holt demokracie nefunguje, ale
to prece neni zadna novinka. Mozna to fungovat bude, ale ja si nejsem jist.

Na zaver abych to dokreslil, jen momentka z meho spolecneho jednani s CHAPS
a MD CR, kde se tehdy mlady reditel odboru s pravnickym vzdelanim zcela
vazne ptal, kdyz jsem tim argumentoval, jaky ze to je vlastne rozdil mezi
obsahem CIS JŘ (za ktery zodpovidal) a PDF soubory, ktere mu CHAPS
nakukali, ze jsou ten obsah (nakukali to i verejnosti, protoze dodnes jsou
data z CIS JR bez dalsiho poplatku dostupna jen v PDF). Dokud si lide budou
vazne myslet, ze NE JEN POCHOPIT, ale i SAMOSTATNE NA TEN ROZDIL prijit je
znalost hodna minimalne Ing. titulu z fakulty informatiky VSE, tak je
vsechna snaha stejne zbytecna.

Jsem nyni dost skepticky, po tom co se rozmohly iPhony... jako zakladni
predstavitel blackboxu, ktery po uzivateli nevyzaduje vedet nebo znat
absolutne nic, krome osvojeni si zakladni motoriky prstohybnych svalu.
Proste bude hur pratele. Lidi, co jsou starsi, tak bylo logicke, ze to s IT
tolik neumeji a clovek si zvykl, s urcitou nadeji do budoucna, ale mladsi
lide na tom bohuzel zacinaji byt jeste hur, protoze IT prestalo byt oborem,
kde je potreba myslet.

Pesimisticke vize Dicka a spol se zacinaji nemilosrdne naplnovat. Ano, melo
nas spasit to, ze googlem si najdeme pravdu o vsem a hned. Ale malokdo si
uvedomil, ze pravda je jen jedna a lzi muze byt nekonecne mnoho, takze
stokrat nic (lez) umorilo vola (pravdu). Cela krize spolecnosti je
zpusobena prave timto aspektem, ktereho si navic ani nikdo nevsiml - pravda
proste zmizela pod nanosem vsech moznych lzi a dezinformaci, takze uz si na
ni nikdo ani nepamatuje. A i kdyby si na ni nekdo pamatoval, stejne uz neni
schopen ji rozlisit, protoze pak by se z toho zblaznil, z poznani, ze zije
v nevzdelane, omezene a prolhane spolecnosti a ze s tim bohuzel neudela
vubec nic, protoze pravda je lez a lez je pravda, cili kdo nelze, toho maji
ostatni za lhare, takze jedine reseni je stat se lharem a nalhat si, ze to
je ten pravy zivot v pravde. Protoze i kdyby tohle vsechno nekdo prekonal a
zil opravdu v pravde, tak je to stejne uplne jedno, spis kontraproduktivni,
protoze s takovym clovekem se v prolhane spolecnosti brzy ostatni prestanou
stykat a sam clovek nedokaze uz vubec NIC.

Takze jako nejlepsi reseni mi asi vychazi nezit v prolhane spolecnosti,
pokud teda neni zdaleka nejlepsi se s tim zzit a holt si jen pravdu
prohodit za lez, v souladu se spolecenskou normou. POZOR, zdaleka nejhorsi
je si na zacatku usmyslet plan - budu lhat jako ostatni, ale sam v sobe
budu vzdycky vedet, ze to co rikam, je lez a nikdy nezapomenu, co je
pravda, tzn. nesmi se stat, ze si budu sam sobe lhat. Tady nastesti
existuje historicka zkusenost s predchozim rezimem, ktera jasne pravi, ze
tato zlata stredni cesta vede primo do spolecenskeho pekla, protoze velmi
rychle zpusobi nezvratitelnou neschopnost mezi pravdou a lzi objektivne
rozhodovat. Coz je nakonec to nejdulezitejsi, i proto jsou lhari tak
vysmati a ti chytrejsi, co nechteji emigrovat nebo se zblaznit, se k nim
rychle a radi pridaji - lhare totiz definuje predevsim to, ze moc dobre vi,
co je pravda. A takto se ovladaji masy, puvodne nevinnych a hodnych lidi,
kteri si jen verili v tom, ze zvladnou sem tam lhat, sem tam sobe nelhat.
Pratele, to proste nejde. Stejne jako zit v pravde v prolhane spolecnosti.

Howgh

ap