[okfn-cz] FYI: dobré zprávy státní správy

Jiri Skuhrovec jiri.skuhrovec at zindex.cz
Wed Jan 4 15:13:08 UTC 2012

Michale, chápu že tvůj argument jde asi hlouběji, přesto bacha na český
zlozvyk posuzovat zprávu více podle autora než podle obsahu :),  to o
čem jsem psal je imho vážně blbý krok.

Proč? Ponechme stranou většinový odborný názor, že centrální zadáváni
(od ktereho se tu upouští) má při nákupu jasně definovaných
homogenních produktů (jakým je např konektivita) výrazně nižší náklady
soutěže, nižší ceny (kvůli lepší vyjednávací pozici kupujícího) a v
neposlední řadě menší riziko korupce. Fajn, centralizované zadávání má
i své mouchy, takže dejme tomu, nelze jednobarevně kritizovat jeho
opuštění.

Horší je ale jak k tomuto opuštění došlo - MV se vyvléklo z
odpovědnosti na poslední chvíli (resp vykašlalo se na to nejspíš už
dávno, ale neoběžovalo se zbytku státní správy říct, ať si na příští
rok sežene konektivitu sama). To je věc do které jsem se hlavně
opíral, činil jsem tak zejména proto že zodpovědný je stejný okruh
státních zaměstnanců který dozírá na hlavní eGov projekty, registry
nevyjímaje. Bojím se že je i ony budou letos vnitrem
odprokrastinovány, tak se to holt už pár let děje a má zpráva měla
říci jen že není nic nového pod sluncem. Všem kterým tato informace
přijde off-topic se omlouvám se za spam :).

Jirka