[okfn-cz] Mf ČR má na webu CC licenci..

Jindřich Mynarz mynarzjindrich at gmail.com
Mon Jan 16 10:04:56 UTC 2012

Creative Commons BY-NC-ND znamená, že dílo lze šířit pouze v původní,
nezměněné podobě. Nelze tedy vytvářet odvozená díla na původním díle
založená, např. vyčištěná data převedená do strukturovaného formátu.

Při striktním výkladu se objevují i názory, že vlastně vyhledávače jako
Google taková díla nemůžou indexovat, protože aktem vytváření indexu
vytvářejí odvozené dílo. (Navíc v případě NC licencí to v Google jde o
komerční použití.)

CC BY-NC-ND proto rozhodně není otevřená licence.

Jinak zrovna s MF ČR to asi nebude tak jednoduché, mají ještě jednu
stránku s popisem možného způsobu použití obsahu webu [1].

Zdraví,

Jindřich Mynarz

[1] http://www.mfcr.cz/cps/rde/xchg/mfcr/hs.xsl/index_21310.html