[okfn-cz] obhajoba disertace

Honza Cibulka honza at datastory.cz
Thu Sep 13 15:52:09 UTC 2012

Panuje tedy obava, že budou jednotlivci upravovat data tak, aby potvrdili své závěry? Pak otevřený přístup k datům pomůže k odhalení takové manipulace, koneckonců už dneska může vlasně každý (třeba na blogu) dezinterpretovat jakoukoli událost/skutečnost.

A navíc, kromě jednotlivců se otevřených dat chopí (a už vlastně chápou teď) noviny, vázané nějakou redakční politikou a odpovědností. V zahraničí je takových případů dost a o záměrné manipulaci z téhle strany jsem zatím neslyšel (možná špatně poslouchám).

Dá se očekávat, že tyhle organizace pak pomůžou s osvětou dalších "domácích" badatelů, jako to dělá například Guardian, domácí nadšenci pak vzhledem k počtu mohou zpracovat větší objem dat, než akademická pracoviště. Nebo alespoň data předzpracovat.

A pokud někdo špatně vyhodnotí či úmyslně ohne nějaká data, tak výsledné slovo v případném sporu budou mít stejně experti.

--

S pozdravem

Honza Cibulka

http://datastory.cz