[okfn-cz] EKLEP / ODOK změny

Jan Kotecký jan.kotecky at oziveni.cz
Thu Aug 1 15:53:41 UTC 2013

Ahoj,
nepracoval jsem s tim nijak extra moc, ale když se podívám na zákon,
kterej jsem viděl x-krát http://apps.odok.cz/kpl-detail?pid=RACK8NFKFX8Y
tak je to rozhodně přehlednější než předtim, líp se vyhledává... ..ale
předtím tam bylo určitě přiloženejch víc materiálů, tady přinejmenším
chybí důvodová zpráva.
Jestli se ale pamatuju správně, tak tam ale ty vypořádaný připomínky
byly taky, ale materiál se zveřejňoval až ve chvíli, kdy šel na vládu -
takže celý legislativní proces předtím vidět nebyl, pokud sama
ministerstva nevyvěsila prvotní návrh zákona k veřejné konzultaci na
vlastní web. Ani pak ale veřejnost neviděla jak připomínky
připomínkujícíh míst (případně veřejnosti), tak jejich vypořádání v
rámci meziresortního řízení ve chvíli, kdy to probíhalo. Dostala se až
max. k souhrnný tabulce když to šlo na vládu (ale i termín zveřejňování
se podle mně lišil podle toho, jak se co kterýmu ministerstvu hodilo
tutlat - jestli se nepletu, tak návrh zákona o úřednícíh tam není
dodnes, přestože vládou prošel a příští týden je v parlamentu)
Pro porovnání toho, co tam je teď, a toho, co je v neveřejném eklepu k
tomu stejnému zákonu viz výše, tak zde:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/8263392/RACK8NFKFX8Y.zip. Mám dojem,
že na veřejném eklepu toho možná bylo trochu míň, ale ruku do ohně za to
nedám. Dále eště v jiných zákoutích toho už dříve neveřejného eklepu
jsou materiály z legislativní rady vlády ve chvíli, kdy zákon
připomínkuje, nebo právě online vkládané připomínky jednotlivých
připomínkových míst.

Sečteno a podtrženo: To, že připomínky byly ve veřejnym eklepu vidět už
v průběhu přípravy, tedy pravda není (přinejmenším ne vždy, ale jsem
dost přesvědčenej, že tam spíš nebyly nikdy, že na to byl prostě jinej
interface) - ale pravděpodobně tam byl ten sumář připomínek, kterej je
ne tom dropboxu, to si nejsem 100% jist - každopádně až ex-post.

Když se navrhovaly úkoly do OGP, navrhoval jsem, aby se neveřejnej eklep
zpřístupnil v read-only verzi přístupnou veřejnosti. Tento požadavek
(kterej si nejsem už přesně jist, jak se projevil ve skutečnejch úkolech
OGP) tohle teda rozhodně nenaplňuje:) I když je to uživatelsky
příjemnější, informačně je to opravdu krok zpět, ale ne tak velkej, jak
píšou pánové níže. Takovej rozsah zveřejnění prostě nidky nebyl. Možná
ti chlapci měli přístup do toho neveřejnýho eklepu a s předělánim do
týhle verze jim někdo odebral přístup. Ale náš kontakt ho stále má funkční.

Janek