[okfn-cz] evidence elektronických úkonů

Jiri Skuhrovec jiri.skuhrovec at zindex.cz
Wed Jun 5 17:04:09 UTC 2013

Ahoj,
takto: je otázka, do jaké míry lze takovou informaci vůbec poskytnout
(dejme tomu mailem). Kritické je přitom vágní ustanovení §6 bod 3.
Zadavatel (potažmo provozovatel profilu) si může rozhodnout, jakým způsobem
bude chránit záznamy proti změně. Může to být technikou implementace, může
to být zaručeným úložištěm, elektronickým podpisem s časovým razítkem  ..
může se na to i jednoduše vykašlat, a sázet na to že mu nic nedokážou.

Když vám pošle dejme tomu tabulku "seznam provedených úkonů", těžko z ní
poznáte jakým způsobem byla zdrojová data chráněna proti zápisu / změně, či
zda si ji nevycucali z prstu poté co dostaly 106ku. Jinými slovy, bude
strašně těžké prokázat neautentičnost informací.

Co se posouzení zbytku obsažených informací, rád se na to mrknu. Jako
provozovatele profilu mě samotného zajímá jak to dělá konkurence :)

Jiří Skuhrovec
+420 602 693 748
jiri.skuhrovec at zindex.cz
Centrum aplikované ekonomie, o.s.