[okfn-cz] European PSI Scoreboard - epsiplatform.eu

Peter Hanecak hanecak at opendata.sk
Thu Jun 20 10:21:17 UTC 2013

Zdravim,

nie som pravnik, ale klucove je asi toto: zakon 341/2012 (kopia napr tu:
http://www.infolib.sk/files/Novy_portal_infolib_subory/silvia_stasselova/zakon_341_2012.pdf),
§ 21k odsek (2):

"Úhrada za opakované použitie informácií sa vypočíta ako ... * a
príplatku nepresahujúceho 10 % účelne vynaložených nákladov* ..."

a tiez odsek (6):

"Povinná osoba si nemôže pripočítať príplatok podľa odseku 2, ak žiadateľ
a) je právnická osoba, ktorá poskytuje všeobecne pro spešné služby,
b) žiada o opakované použitie informácií na nepodnikateľské účely a
c) preukáže čestným vyhlásením, že nebude poskytovať informácie tretím
osobám na podnikateľské účely"

Podla mna mate bod 7 vyplneny spravne (hodnota 0), kedze slovenske pravo
rozlisuje (a umoznuje spoplatnit priplatkom navyse) komercne a
nekomercne opakovane pouzitie (co uz je spomenute pri bode 20).

K dalsim polozkam:

- bod 2: co sa vyplna ak Slovensko *ma* transponovanu PSI direktivu? (co
myslim ma)

- bod 14: teoreticky mozno dat 30%, kedze podla zakona 275/2006 Z.z. "§6
Štandardy (1) ... Štandardy musia byť otvorené a technologicky
neutrálne." - tieto sa tykaju akychkolvek IS a teda aj tych,
ptostrednictvom ktorych sa poskytuju otvorene udaje.

- bod 22: Mozne by bolo dat viac ako 0 operajuc sa o
http://www.epredpisy.sk/predpisy-vo-vlade/2511690-o-opakovanom-pouiti-informacii
: "Zákon vychádza z princípu zabezpečenia rovnakých podmienok a
postavenia žiadateľov pri opakovanom použití informácií a priamo
zakazuje ustanovenia dohôd medzi povinnými osobami a žiadateľmi, ktoré
by obsahovali ustanovenia obmedzujúce opakované použitie informácií
ostatných žiadateľov. Výnimka z tohto pravidla je možná len v prípade,
ak takéto obmedzenie je potrebné vo verejnom záujme."

Zdroje:
-
http://www.ulclegal.com/sk/bulletin-pro-bono/ine/4580-novela-zakona-o-slobodnom-pristupe-k-informaciam
-