[Okfn-dk] Vækstteam anbefaler

Niels Erik Kaaber Rasmussen niels at buhlrasmussen.eu
Sun Jan 26 09:59:19 UTC 2014

Jeg er til EP hackathon i Brx over weekenden (http://europarl.me), så
jeg har ikke fået nærlæst, men afsnittet under anbefaling 4 er
interessant. Her slår de til lyd for bedre adgang til Danmarks
Statistiks data og øget genanvendelse af offentlige data - fokus er helt
klart på hvordan vi skaber økonomisk vækst og gavner virksomhedernes
konkurrence- og innovationsevne via adgang til data. Det er på sin vis
meget forventeligt af en "vækstkommission".

I forhold til vores reaktion på anbefalingerne, synes jeg hellere vi
skal understrege de anbefalinger om åben data, der trods alt er og bruge
det som argument og løftestang ift vores dagsorden frem for at påpege
mangler og utilstrækelighed - alternativt kan vi helt ignorere den :)

Mvh, Niels Erik
---
http://www.buhlrasmussen.eu
(+45) 2680 9492