[Okfn-dk] Individer og/eller mindre virksomheder søges

Rasmus Pedersen rup.itm at cbs.dk
Tue Oct 28 08:25:37 UTC 2014

Hej OKFN DK,

Jeg beklager, hvis dette er dobbelt-postet, men her kommer det.

Vi (FINODEX og Copenhagen Business School) er med i et stooooort EU program som bruger noget ny teknology og IT der hedder FIWARE. FIWARE er en slags legoklodser der understøtter data-baserede tjenester.

Vi skal dele penge ud til et antal individer og mindre virksomheder inden for vores projekt der hedder Finodex (se http://www.finodex-project.eu/). Det er en tre-trinsraket, hvor en enkel ansøgning (http://finodex-project.eu/preproposal) sendes ind inden ca. medio december.

Fokus i Finodex projektet er "open data" (http://finodex-project.eu/About_Open_Data), så derfor er det relevant at tage kontakt til jer på denne mailliste.

På side 59 i denne e-bog (https://www.dropbox.com/s/5f5xba3xopx0n8n/HandbookForEntrepreneurs%20version%206%20October.pdf?dl=0) om hvordan man kan skabe sin ide inden for Finodex.

Den funding man får er uden krav på ejerskab thi EU's mål er at skabe vækst i Euroland ved at såkaldte web-entrepreneurs bruger FI-WARE (http://www.fi-ware.org/).

Man skal være hjertens velkommen til at skrive til mig på rup.itm at cbs.dk<mailto:rup.itm at cbs.dk> da jeg er projektleder for den danske partner Copenhagen Business School. I kan også gå sammen et par stykker og lave en ide. Vi (Finodex) er sat i verden for at støve ansøgere op og derefter hjælpe dem, samt finpusse de nye virksomheder gennem den process der kører de næste godt to år.

Håber det giver mening.

Skriv endelig,
Venlige hilsen
Rasmus Ulslev Pedersen