Fwd: Re: rezumat intalnire 4 aprilie

Tiberiu C. Turbureanu tct la ceata.org
Mar Apr 10 20:58:12 UTC 2012

-------- Original Message --------
Subject: 	Re: rezumat intalnire 4 aprilie
Date: 	Tue, 10 Apr 2012 23:49:59 +0300
From: 	Marina Neagu

Salutare!
Referitor la tema hackatoanelor - ramasese ca ne mai gandim la idei.

Sunt de acord ca alegerile vor fi un eveniment important si pot
repezenta o buna ocazie de a arata utilitatea datelor deschise. In
acelasi timp consider ca ar fi util sa folosim ocazia acestor evenimente
de a veni si cu niste idei de aplicatii care pot fi folosite in afara
unui moment punctual, in cotidian/munca de zi cu zi, fie de indivizi sau
institutii. Eu cred ca e important sa pozitionam tehnologiile+datele
deschise si ca sprijin pentru autoritati si comunitatile pe care le
reprezinta (=eficientizare a muncii si economii de cost) nu doar drept
acele instrumente care ajuta oamenii sa actioneze in ciuda institutiilor
(=transparenta organizationala).

Cu titlu de exemplu, propun mai jos cateva idei orientative, sunt
convinsa ca mai pot fi si altele mai utile si simplu de implementat.
Repet, le-as propune ca idei de aplicatii pe langa cele ref la alegeri
si nu in locul lor.

   * gestiunea parcarilor intr-un cartier/oras mic - s-ar putea vizualiza
     ce parcari sunt rezervate (si dc sunt platite) si care nu; situatia
     incasarii taxelor; etc In Bucuresti stiu sigur ca ar fi nevoie, cand
     mi-am rezervat eu locul asta iarna doamna de la ADP a constatat cu
     surprindere, pe tabelul si schema facuta cu pixul din dosarul
     corespunzator strazii mele, ca nu era actualizata situatia (si nu se
     incasasera taxe) de cativa ani.
   * situatia drumurilor intr-un judet - acum informatiile sunt mentinute
     intr-un excel in care fiecarui segment de drum ii corespunde o
     anumita stare (proasta, moderata, buna, f buna.. ). asta nu ajuta la
     identificarea zonelor de judet slab conectate si nici cetatenii din
     trafic avand in vedere ca excelul ramane pe un calculator pin CJ.
   * harta cladirilor cu risc seismic ridicat, ce ar putea fi actualizata
     continuu, si de oameni si de primarie.
   * un sistem de optimizare a deplasariilor cu transport public (eg.
     Journey Planner London
     <http://journeyplanner.tfl.gov.uk/user/XSLT_TRIP_REQUEST2?language=en>
     )  in care s-ar spune bucurestenilor ce combinatie de
     autobuz/tramvai/troleibuz/metrou e optima pt a ajunge dintr-un loc
     in altul.
   * sau doar un portal in care putem publica diferite seturi de date (ce
     pot fi publicate) sau putem indruma publicul catre institutii de
     unde le pot obtine (si cum pot face asta). Ar fi un fel de London
     Datastore <http://data.london.gov.uk/> colaborativ. etc

Apropo de ultima idee, ramasese ca incepem sa punem cap la cap o lista
cu seturile de date care stim ca sunt publicate si sursa lor. Unde ar fi
mai bine sa facem asta? Un wiki? Un google doc? Intr-un thread cred ca
s-ar pierde.
Seara buna,
Marina