update OKF si Mozilla Foundation - hackathon

Bogdan Manolea bogdan la legi-internet.ro
Vin Apr 20 15:28:52 UTC 2012

> Conform legii drepturilor de autor poți să publici până la 500 de cuvinte
> din textul original, cu mențiunea sursei, și este fair use.
> Nu cred că există restricții despre simpla stocare a datelor.

Din pacate, Alex are dreptate in mare parte.
Fair use e in SUA (ca si limita indicativa de 500 de caractere
probabil care s-ar aplica la carti), la noi avem doar niste exceptii
prevazute de lege.
Daca doar stochezi datele penrtu uz privat, e ok, dar apar in public
apar problemele.

Dar ceea ce zice Stefan este adevarat, este chiar enervant cu ziarele
si-au aruncat toate articolele vechi cind au schimbat un site.
Ar trebui sa ne gindim la o arhiva, ceva...

Corect, in UE exista un drept sui-generis asupra bazelor de date -
daca vrea cineva sa ne bage bete in roate poate sa o faca cu asta.
Daca nu vreti sa fie probleme, trebuie sa le puna sub o licenta
deschisa. (open si de aici vine)
Totusi se interzice doar extragerea unei parti substantiale din baza
de date. nu din interogare.
Trebuei vazut de la caz la caz.

B.