API pentru servicii web date.gov.ro

Strainu strainu10 la gmail.com
Vin Noi 1 14:19:49 UTC 2013

În data de 31 octombrie 2013, 11:54, Ioan Fericel <mirabit la gmail.com> a scris:
> Bun găsit.

Bună ziua,

Pentru că nu v-a răspuns (încă) nimeni din departament (probabil
trebuia să-i adăugați în mod explicit în CC) voi încerca eu câteva
răspunsuri bazate pe informații anterioare de pe listă și câteva
experiențe. O parte din informații le-am scris deja pe tic-lobby.

> O primă întrebare (sunt multe!) legată de date.gov.ro. Pe mai multe pagini
> apare mesajul:
>
> " Poți accesa acest registru inclusiv prin intermediul unui API (vezi
> Documente API). "
>
> Link-urile de acolo duc către documentația generală CKAN, cu exemple
> demonstrative de pe un demo al lor. Unde sunt documentate metodele de
> accesare prin webservices a datelor românești?

Ideea de bază e că nu a fost investit nimic în dezvoltarea
suplimentară a softului. Ce oferă CKAN în upstream oferă și
date.gov.ro. Dacă aveți patchuri, buguri etc, [1] e locația de bază
(presupunând că va fi upgradat din când în când softul...)

> Să luăm de exemplu SIRUTA -
> http://date.gov.ro/dataset?tags=unitati+administrativ+teritoriale
>
> Cum se pot cere detalii despre o localitate după codul ei? Sau cum se poate
> primi lista cu localitățile dintr-o comună, sau dintr-un județ?

Din câte am experimentat eu, nu se poate. Puteți doar obține un link
către fișier + metadate. Mai departe trebuie să scrieți cod sau să vă
bazați pe biblioteci 3rd party gen [2].

O problemă majoră pe care nu am lămurit-o încă este versionarea.
Înțeleg că fiecare versiune nouă va avea un alt URL pentru date, dar
va fi păstrat identificatorul prin care poate fi obținut acel URL din
API? Nu mi-e clar...

Oricum, dacă vedeți pe undeva sau realizați aplicații bazate pe datele
astea, m-ar interesa și pe mine să le văd sursa sau măcar să pun niște
întrebări programatorilor :)

Strainu

[1] https://github.com/okfn/ckan/issues
[2] https://github.com/strainu/SIRUTA