Schema bazei de date de la MFE

Tiberiu C. Turbureanu tct la ceata.org
Mar Sep 17 10:56:44 UTC 2013

În 2013-09-17 13:43, Bogdan Manolea a scris:

> Asta este un lucru periculos, pentru ca ridica alte probleme legate de
> privacy. Faptul ca altcineva, in afara de operator (in cazul nostru
> MFE), are acces la baza de date cu date personale, este in sine o
> incalcare a legislatiei privind protectia datelor.
> Dpmdv anonimizarea (nereversibila) trebuie sa fie facuta de institutia
> publica si nu de societatea civila.
>
> Daca nu - atunci riscam ca toate zona de open data sa fie vazuta de
> fapt doar o masiva incalcare a vietii private.

Era vorba doar de câmpurile, capurile de la tabele, ca să știm ce se
reține. Nu este vorba de înregistrări.

S-a cerut acest lucru pentru că nu ni se spune ce fel de informații se
stochează. Ne-am izbit de o reticență mare din partea omului tehnic care
administrează serviciul. Nu vrea să livreze date brute (făra câmpurile
cu date personale, bineînțeles) în format XML/CSV, vrea să pună serviciu
web cu REST care să aibă informațiile din HTML de acum. Și în niciun caz
nu vrea să spună ce fel de informații stochează.

Cel puțin, asta am înțeles eu.

Guvernul pregătește un sit de încărcat fișiere în formate CSV, XML etc.,
formate ușor citibile de mașină. Omul tehnic nu crede că e bine, e mai
bine cu serviciu web. Ține la datele *lui*. I-am zis că serviciul web e
bine de avut, dar e complementar. Nu-i pasă.

Am pornit în proiectul ăsta cu ideea că mergem să eliberăm date să facem
aplicații libere. Mă tem că o să ne propunem același lucru și anul
viitor și va rămâne la stadiul de propunere cu MFE.

--
Tiberiu C. Turbureanu
Președinte, Fundația Ceata

Susții libertatea artelor și tehnologiilor?
Înscrie-te ca membru! (http://ceata.org/%C3%AEnscrieri)