MAI vs. MS

Andrei Cristian Petcu andrei la ceata.org
Joi Sep 26 12:41:04 UTC 2013

On 26.09.2013 14:57, Dan Matei wrote:
> [...]
> pe informaticieni, mai ales când spun că ceva nu se poate ! Directorii de biblioteci și de muzee sunt foarte pățiți pe linia asta: vine
> informaticianul locului, scapă câțiva termeni din jargon și ți-a închis gura !
>
> Șeful informist de la Interne părea să nu fi auzit de https sau de VPN (că - cică- nu poți circula date secrete pe rețele publice, e.g.
> Net). Poate n-a observat cum ne manevrăm online banii din bancă. (Sigur că NSA - și poate KGB - oricum le văd, dar ei sunt băieții buni, nu ?)

Mă bag și eu ca musca-n lapte :)  Un HTTPS sau un VPN configurat serios
de un om care mânuiește bine un motor de căutare și urmează instrucțiuni
noi și folosește ultimele tehnologii îți face un server pe care nici NSA
sau KGB nu pot să îl spargă. NSA-ul poate să spargă HTTPS-uri și VPN-uri
care folosesc tehnologii vechi (chei slabe) sau care fac parte din
soluții proprietărești. De când au fost publicate informațiile despre
NSA de către Snowden toți experții în securitate au început să analizeze
riguros algoritmii folosiți. Ultimele revelații legate de NSA sunt cel
mai bun lucru care s-a întâmplat pentru securitatea digitală.

"Honestly, I’m skeptical. Whatever the NSA has up its top-secret
sleeves, the mathematics of cryptography will still be the most secure
part of any encryption system. I worry a lot more about poorly designed
cryptographic products, software bugs, bad passwords, companies that
collaborate with the NSA to leak all or part of the keys, and insecure
computers and networks.

It’s very probable that the NSA has newer techniques that remain
undiscovered in academia. Even so, such techniques are unlikely to
result in a practical attack that can break actual encrypted plaintext.

If we think that’s the case, the fix is easy: increase the key lengths."
- Bruce Schneier - articol publicat pe 4 septembrie
http://www.wired.com/opinion/2013/09/black-budget-what-exactly-are-the-nsas-cryptanalytic-capabilities/