MAI vs. MS

Dan Matei Dan la cimec.ro
Joi Sep 26 11:57:47 UTC 2013

Dară fost-am azi la Ministerul Trebilor din Lăuntru și la Ministerul Sănătății. Instructiv !

La MS a fost o plăcere (chiar dacă am fost un regiment înghesuiți în biroul doctorului Arafat - foarte prezent și foarte deschis/prietenos),
fiindcă erau foarte deschiși (și atenți la nuanțe). Mie așa mi s-a părut ? (Cei prezenți: nu vi s-a părut la fel ?).

La MAI am (re)întâlnit mentalitatea milițistă, mai ales la șeful informaticii.

Fiind eu însumi informatician (mă rog, mai mult fost...), i-am și spus d-lui Puchiu: șefii instituțiilor nu trebuie să-i creadă (pe cuvânt)
pe informaticieni, mai ales când spun că ceva nu se poate ! Directorii de biblioteci și de muzee sunt foarte pățiți pe linia asta: vine
informaticianul locului, scapă câțiva termeni din jargon și ți-a închis gura !

Șeful informist de la Interne părea să nu fi auzit de https sau de VPN (că - cică- nu poți circula date secrete pe rețele publice, e.g.
Net). Poate n-a observat cum ne manevrăm online banii din bancă. (Sigur că NSA - și poate KGB - oricum le văd, dar ei sunt băieții buni, nu ?)

Apoi: dacă vrei în xls sau în xml sau în csv un tabel care se vede pe web, dar e în pdf, ar trebui să ai un protocol distinct cu ei.

Apoi: dacă adresa unui post de poliție e publică, apoi lista tuturor posturilor de poliție ar trebui să fie confidențială, după el. Ce-i
drept: dac-o vede inamicul ?

Etc.

Să te ferească Domnul !

Mai deschiși erau cei din minister care nu-s informiști.

Frații ! Lupta nu-i ușoară !

Dan

PS. L-am invidiat pe d-l Puchiu ce răbdător e.

Dan Matei
director, Direcția Patrimoniu Cultural Mobil, Imaterial și Digital [Movable, Intangible and Digital Heritage Department] (aka CIMEC)
Institutul Național al Patrimoniului [National Heritage Institute], București [Bucharest, Romania]
tel. 0725 253 222, (+4)021 317 90 72; fax (+4)021 317 90 64, www.cimec.ro