CKAN demo

Ioan Fericel mirabit la gmail.com
Vin Feb 7 21:45:50 UTC 2014

Am reușit să punem public (nu atât de ușor pe cât speram) o instanță de
CKAN pentru teste. O puteți încerca aici:

http://89.35.68.58/dataset

De ce? Pentru a verifica și demonstra ce poate. Fiindcă ideea de a oferi
date printr-o astfel de aplicație nu se limitează doar la un depozit de
fișiere disponibile pentru descărcare - lucru dealtfel util și suficient
în multe situații.

Anumite seturi de date - cele în format tabelar (csv și xls) - sunt
înregistrate în CKAN, prin anumite transformări, și în formă structurată
în baza de date (PostgreSQL), de unde pot fi extrase/manipulate prin
API-urile expuse. Marele avantaj este că aceste interogări se pot face
și de la distanță, din orice aplicație.

Printr-o configurare corespunzătoare a CKAN se pot vizualiza datele și
în interfața lui, putându-se aplica filtre și opțiuni de sortare pentru
a extrage doar informația necesară. Puteți încerca aceste
funcționalități pe câteva exemple simple de date ce le-am pus de test,
dar puteți adăuga și altele, după înregistrarea care este liberă. Am pus
deocamdată de probă datele pentru SIRUTA (mai cunoscute și discutate),
în două variante, din surse diferite, pentru comparație.

Pentru a demonstra cum se pot accesa datele de la distanță, prin
servicii web, am creat și o mică aplicație, cu totul separată, pe care o
găsiți aici (e pusă acum pe același server cu CKAN, dar ea poate fi
oriunde):

http://89.35.68.58:8081/webgest-util/Ckan.jsp

S-au precompletat câmpurile pentru exemplificare, cu răspuns direct la
click. Pentru neinițiați, pagina poate părea criptică. Dar, în funcție
de interes, se poate extinde și documenta, și-apoi lucrurile s-or mai
limpezi. Satisfacția rezultatelor însă, sperăm, va acoperi efortul depus.

Ioan Fericel