Hackaton 22-23 februarie

Victor Nițu vnitu la ceata.org
Lun Feb 10 20:53:29 UTC 2014

On 02/10/2014 10:08 PM, Strainu wrote:
> Văd că a apărut site-ul. Mulțumim Victor!

Stați un pic și nu-l puneți încă la treabă, dau eu semnalul când e
utilizabil.

Acum pregătesc niște documentație, pentru instalare și utilizare și alte
minuni. Încă n-am terminat toate testele, și n-am pus sus ultima
versiune. Haideți totuși să prezint o listă cu ce mai e de făcut rapid,
și cu ce funcționează acum (în versiunea mea locală momentan, nu pe sit).

Funcționalități terminate:

* înscrierea proiectelor
* înscrierea de membri
* moderarea proiectelor (sunt automat adăugate ca neaprobate)
* validare (neterminată, dar funcțională)
* modificarea de pagini statice (faq, despre etc.)
* editarea proiectelor
* Markdown pe descrieri și restul de detalii despre proiect

Ce e terminat, dar netestat:

* schimbarea parolei
* invitarea de noi utilizatori

Ce mai e de făcut, atât pe termen scurt cât și mediu:

* sunt probleme cu UTF-8, trebuie să rezolv buba asta la baza de date
* publicarea schemei bazei de date + pașii pentru instalare
* mai multe listări de date agregate (nr de membri înscriși, statistici)
* validarea server-side de terminat
* confirmare de înscriere (pentru proiecte sau membri de echipe) pe
mail, cu token
* confirmarea de finalizare a înscrierii (pe mail)
* crearea automată de conturi cu drepturi asupra proiectelor coordonate
pentru... coordonatori
* ștergerea de proiecte
* ștergerea de membri din echipă
* editarea structurii sitului (pagini statice, speciale, etc.)

Ce mai e de făcut pe termen lung:

* posibilitatea de creare de cont și facilitarea înscrierii la proiecte
* implementarea de opțiuni configurabile, cum ar fi:
* perioada de înscriere
* reguli de moderare (e.g. nu poți avea mai multe proiecte, nu poți
fi și coordonator și membru, etc.)
* tipurile de utilizator, cu variante de complexitate
* pagini de profil pentru utilizator
* suport pentru mai multe evenimente
* refactoring pe unde nu scalează bine codul :-)
* migrarea platformei pe noua variantă de framework (pe care n-am
lansat-o încă, de aia e pe termen lung)

===========

Care ar fi „workflow”-ul?

Pentru coordonatori de proiecte:

Faza 1:

* în pagina de listare a proiectelor, se introduce un nou titlu
* se completează formularul cu datele proiectului
* se trimite formularul, care intră la moderare

Faza 2:

* moderatorii platformei pot edita un proiect foarte ușor, și au acces
la adresa de mail a coordonatorului (momentan e chiar publică,
probabil ar trebui să schimb asta) pentru indicații etc.
* tot moderatorii pot stiliza descrierea folosind Markdown (momentan)
* proiectul poate fi aprobat sau nu din listarea acestora, via un buton
simplu de on/off + confirm()

Pentru cei care se înscriu ca membri:

* accesează lista de proiecte
* aleg un proiect -> clic pe „Detalii și înscriere”
* completează formularul din subsol (apropo, sugestii pentru formular?)

===========

Observații:

1. Persoanele sunt identificate intern după adresa de mail. Dacă
introduci mai multe proiecte și folosești aceeași adresă, câmpurile
asociate persoanei (nume, prenume, url) vor fi actualizate la ultimele
valori introduse.

2. Membrii echipelor sunt unici. Adică poți coordona mai multe proiecte,
dar nu poți fi să te înscrii decât la unul. Dacă te înscrii la mai multe
(cu aceeași adresă de mail) numai ultimul este reținut în sistem.

3. Paginile sunt „full responsive”, motorizate de Zurb Foundation. Voi
menționa asta în subsol, acum că mi-am amintit. Dacă aveți idei sau
nevoi specifice de grafică, dați-mi de veste sau contribuiți direct în
git :-)

Felicitări pentru (extraordinara) atenție, dacă ați ajuns până la
finalul mesajului. Și mulțumesc (anticipat) pentru:

* feedback
* utilizare
* contribuții
* nu în ultimul rând, răbdarea avută până acum!

--
Victor Nițu
Director executiv, Fundația Ceata

772B 3AD9 007D A980 330F BDCE 03EF 1B1B F206 F2FC

A non-text attachment was scrubbed...
Name: signature.asc
Type: application/pgp-signature
Size: 819 bytes