Re: [OT și nu prea] Comentarii critice, vă rog...

Dan Matei dan la cimec.ro
Mar Ian 21 09:38:57 UTC 2014

2014/1/20 Ioan Fericel <mirabit la gmail.com>

> 1. Ce e cu acel "fișier HTML5 static" de 3.3MB ? Conține și date și
> formatare? De unde e obținut?

Da. Conține. El e ilustrat în fig. 6. Acolo e vizualizat cu Chrome.

> 2. Se pomenește de Freebase, se folosește acum la ceva ?

Deocamdată nu. Dar așa cum căutăm URI-urile în Wikidata și celelalte, o să
căutăm și Freebase. Îmi pare rău că nu m-am gândit de la început.

> 3. Imaginile din figurile 5 și 6 din ce aplicație sunt?

În fig. 5 e formul Access pe care-l folosim pentru popularea listei.

În 6, cum ziceam, e rezultatul procesării. Am scris cod C# care generează
xhtml-ul vizualizat în fig. 6.

> 4. S-ar putea da niște exemple, în paralel, cu formatele pentru un nod
> "antroponim" pe fiecare standard (), folosit sau țintă de a fi folosit
> (bănuiesc că toate sunt xml) ?

Nu am mia multe standarde. Totul e stocat ca triplete:

#subiect #predicat #obiect

sau

#subiect #predicat literal

În cazul particular al antroponimului, literalul este un XmlDocument, cu
schema simplă (atașată) - cred că ușor depășită de evenimente, dar n-am
aici versia ultimă.

> 5. La ce anume ar fi mai mare nevoie de ajutor, mai ales din partea unor
> necunoscători în bibliotecărit ?

Uită la observații de astea, care mă fac să(-mi) clarific chestia.

Poate mai târziu o să cer și ajutor mai „costisitor” :-)

Mersi !

Dan Matei