vreau sa votez si caut voluntar (programator) :)

Ovidiu Voicu ovidiu.voicu la fundatia.ro
Joi Iun 26 10:06:33 UTC 2014

Pe termen scurt, adică alegerile prezidențiale din toamnă, obiectivul este așa cum a spus Matei: să vedem unde sunt cetățenii, ca să știe MAE cum organizează secții de vot (sau urne mobile, de la caz la caz).

Pe termen lung, vorbim de vot la distanță, care nu e obligatoriu electronic. Metodele larg răspândite sunt votul prin corespondență și votul anticipat, folosite fără probleme în numeroase țări. Putem vorbi și de votul prin intermediar, dar e mai controversat.

Votul electronic poate fi la distanță sau nu. La distanță e pe Internet, și sunt de acord că sunt probleme tehnice la care încă nu s-a găsit o soluție (ceea ce nu înseamnă că e imposibil). Dar putem vorbi de mașini de vot, care pot fi folosite în secții aglomerate, sau acolo unde e prea complicat de deschis o secție.

From: Matei-Eugen VASILE [mailto:matei.vasile la gmail.com]
Sent: 26 iunie 2014 12:59
To: Date deschise & guvernare deschisă
Cc: Ovidiu Voicu
Subject: Re: vreau sa votez si caut voluntar (programator) :)

On 6/26/14, Andrei Cristian Petcu <andrei la ceata.org> wrote:
> Salut,
> Au incercat multi sa faca un sistem de vot electronic dar nici unul nu
> a fost folosit de doua ori. Cred ca votul pe internet e un pericol
> urias pentru democratie.

100% de acord cu ceea ce spui despre pericolul reprezentat de votul electronic. Totusi, din ce am inteles eu din mesajul initial, nu este vorba de vot electronic, ci de creerea unui mecanism prin care alegatorii afalti la distante mari de sectiile de vot sa-si exprime intentia de a vota astfel incat sa incurajeze MAE sa organizeze sectii de votare in zonele cu interes ridicat pentru vot.

Toate cele bune,
Matei