vreau sa votez si caut voluntar (programator) :)

Matei-Eugen VASILE matei.vasile la gmail.com
Joi Iun 26 11:02:07 UTC 2014

On 6/26/14, Ovidiu Voicu <ovidiu.voicu la fundatia.ro> wrote:
> Dar putem vorbi de mașini de vot, care
> pot fi folosite în secții aglomerate, sau acolo unde e prea complicat de
> deschis o secție.

Chiar si masinile electronice de vot in sectii sunt foarte
problematice. A curs multa cerneala pe tema asta si, daca e, pot sapa
dupa referrinte si detalii in privinta asta.

On 6/26/14, Ioan Fericel <mirabit la gmail.com> wrote:
> Din câte înțeleg până aici, aplicația ar trebui să producă o listă
> generată prin înscrieri voluntare. Dar:
>
> 1. Ce date de identificare ar trebui cerute încât să nu se permită
> înregistrări aiurea (că doar or fi mulți indieni amatori!) ?

Chiar e asta o problema? Care ar fi interesul cuiva in a incerca sa
faca MAE-ul sa infiinteze sectii de votare aiurea? Intentia nu cred ca
e sa se faca securism cu sistemul acesta.

> 2. Dacă regula este ca cetățenii respectivi să aibă declarat domiciliul
> în acele localități, cei din MAE chiar nu au acces la aceste date în
> format electronic încât să-și facă singuri harta sau lista? În ce măsură
> aceasta ar putea fi publică, cel puțin ca număr de persoane?

De unde ar avea MAE-ul detaliile despre adresele cetatenilor Romani
stabiliti in strainatate? Si daca are, ce treaba are MAE-ul sa aiba
aceste informatii?

> 3. Oare pe când preocupări serioase și la noi pentru rezolvarea acestei
> probleme, la nivelul tehnologiei de azi, ca de exemplu la estonieni
> <http://www.vvk.ee/voting-methods-in-estonia/engindex/>?!

Si asa alegerile sunt praf si pulbere in Romania. Daca mai se
introduce si votul electronic, praful si pulberea respectiva se
descompune si mai mult, pana se ajunge la atomi individuali.

Toate cele bune,
Matei