vreau sa votez si caut voluntar (programator) :)

Matei-Eugen VASILE matei.vasile la gmail.com
Vin Iun 27 10:12:58 UTC 2014

On 6/27/14, Ioan Fericel <mirabit la gmail.com> wrote:

> Eu cred că e o problemă de luat în calcul în analiza acestui demers,
> dacă merită sau nu osteneala. Rezultatele aplicației propusă de Ovidiu
> vor ajunge la MAE. Ce susținere ar putea să aibă o listă cu vreo 17000
> de cetățeni înscriși ca fiind dornici să voteze în orașul Erevan? Nu e
> vorba de securism, ci de o anumită doză de credibilitate.

Ca parca MAE-ul nu poate sa treaca si ei prin filtrul gandirii ce vad
pe site-ul ala si trebuie sa li se dea totul mura-n-gura.

> [...]
> aceștia pot fi încadrați în 2 categorii: rezidenți stabili pentru un
> anumit timp (deci și cu domiciliu) și cei aflați în trecere prin zonele
> respective chiar în ziua/perioada votului. Dacă aplicația propusă se
> adresează celor din prima categorie, cred că MAE ar trebui să aibă
> informațiile respective.
>
> Eu abordez lucrurile din perspectiva utilității acestui demers. Dacă
> informația rezultată nu este cât de cât verificabilă, poate chiar prin
> sondaj, ea nu este credibilă și nu va fi luată în seamă. Și-atunci, mai

Daca asa se pune problema, ma indoiesc ca vor fi multi care sa-si
doneze datele personale statului Roman. Crezi ca cei care au plecat
din RO le e dor de a fi controlati de tot felul de securistoizi
Damboviteni? Hai sa fim seriosi. Daca le ceri detalii personale gen
adresa, marea majoritate or sa renunte la a mai participa la
initiativa asta. Daca telul e doar aflarea in treaba, good job. Dar
daca chiar se doreste ceva util, cererea unor detalii atat de
personale este o decizie gresita.

> [...]
> cu astfel de elemente, pe care eu o văd a fi valabilă (și extinsă) și
> pentru votul prin internet, ar trebui să rezolve:
> - unicitatea persoanei
> - validitatea dreptului de vot
> - arondarea la localitatea/zona pentru care se face înregistrarea
>
> Astfel de verificări ar trebui să facă cei care se ocupă de organizarea
> votului/secțiilor de votare în zonele respective. Ei ar trebui să aibă
> datele de verificare. Dacă aplicația este făcută cu totul separat și
> lista rezultată nu conține astfel de date, sunt șanse mici ca ea să aibă

Sistemul asta, din cate inteleg din mesajul lui Ovidiu, nu e sa faca
treaba MAE-ului ci sa ofere niste informatii care sa-i ajute in
decizia de a infiinta/nu infiinta sectii de votare in zonele lu
interes dar fara sectii de votare in apropiere. Daca MAE-ul are nevoie
de liste cu nume, adresa, semnatura (si, eventual, amprenta digitala
si mostra ADN, ca sa fim siguri), in triplicat, ca sa faca ceva,
atunci o sa astepte MAE-ul mult si bine ca nu or sa obtina mai nimic.
Daca sunt, totusi, de buna-credinta, atunci vor putea folosi sistemul,
asa cum a fost gandit de Ovidiu, pentru a ajuta cetatenii Romani din
strainatate sa voteze cat mai usor.

> Interesant ar fi, că tot suntem pe lista de discuții cu tema "Date
> deschise & guvernare deschisă", să se realizeze o aplicație legată cumva
> de data.gov.ro, care să poată interoga un set de date care să conțină
> elementele de verificare necesare, implicând și instituțiile ce dețin și
> pot pune la dispoziție aceste date. Oferirea unui astfel de serviciu eu
> îl cred posibil fără a afecta confidențialitatea și viața privată a
> cetățenilor, asigurându-se accesul diferențiat și protejat la date
> sensibile. Ce ziceți?

Elementele alea de verificare sunt date personale. Va rog frumos sa ne
explicati si noua cum poate fi creat un astfel de serviciu fara a
afecta confirentialitatea si viata privata, ca nu cred ca sunt
singurul pe care l-ati facut curios.