vreau sa votez si caut voluntar (programator) :)

Vin Iun 27 12:16:32 UTC 2014

As dori sa contribui cu urmatoarele informatii:

Exista 2 cazuri: rezidenti si turisiti. Problema noastra vine in principal
de la cei care locuiesc in strainatate dar apar si in listele din tara.

Cel mai important lucru si solutia corecta este ca atunci cand un cetatean
roman isi stabileste domiciliul in strainatate sa solicite Pașaportul
simplu electronic pentru cetățeni români cu domiciliul în străinătate (CRDS)
<http://www.mae.ro/node/1428>. Astfel statul este instiintat oficial si
informatia se propaga pana la Autoritatea Electorala Permanenta via
Evidenta Populatiei. Extrem de putini romani fac acest demers din pacate
pentru autoritati si pentru ei. Dreptul de a alege este unul fundamental si
este greu sa se ia masuri in masura sa-l afecteze (cum ar fi scoaterea de
pe lista din Romania) fara acordul direct al cetateanului sau inafara unei
decizii judecatoresti.

In privinta turistilor adevarati, imi este greu sa cred ca o sacrifice
jumatate de zi de turism pentru a ajunge la vot. Insa si pentru acestia
exista modalitati, inclusiv o aplicatie de mobil a MAE, prin care au
posibilitatea si chiar sunt rugati sa anunte inainte de a calatorii intr-o
tara straina.

Petitiile si in general actele catre autoritati cu referire la prorpia
persoana trebuiesc autentificate, de regula prin semnatura electronica
calificata. Altfel este un sondaj anonim de opinie care eventual poate fi
folosit in a evidentia diferenta dintre rezultatul sau si actiunile
oficiale, cu o credibilitate puternic influentata de presetarile fiecaruia.

Mi-a placut enorm "MAE e încă perplex, parcă că e prima dată când aude de
cetățeni implicați." Cred ca si cu un "i" in plus sau nu, este la fel de
adevarat :)