oaspeti americani la Clubul OGP

Joi Mar 20 08:45:27 UTC 2014

Raspunsul scurt este ca invitatii americani au o parere mult prea buna
despre datele deschise din Romania.

Pe larg ar suna cam asa:

Cand am lansat data.gov.ro nu a existat nici un caiet de sarcini, nici o
analiza tehnica. Am ales CKAN in ideea ca , in baza utilizarii sale in
Europa, ne va da o baza acceptabila oferindu-ne posibilitatea de a ne
concentra pe publicarea datelor ceeace s-a dovedit corect.. Intre timp
ne-am lovit cu platforma de multe probleme de care a trebuit sa ne ocupam
fara nici un ajutor. Personal am o parere despre cum ar trebui sa arate
platforma ideala pentru scenariul ideal. Noi astazi suntem foarte departe
de scenariul ideal care implica o tractiune puternica pentru open data atat
din partea institutiilor cat si, foarte important, din partea publicului si
comunitatilor neguvernamentale. Nu exista astazi bani pentru creearea unei
platforme noi open data, singura perspectiva din acest punct de vedere ar
fi sa vina o finantare 100% europeana.

Evident ca Socrata are un interes comercial. Noi insa i-am invitat in
Clubul OGP pentru a promova experienta americana iar pe termen mediu pentru
a ne lamuri daca lipsa de interes public este motivata de lipsurie
platformei CKAN. Desigur ca ne ofera un trial insa oricum puteau sa incarce
unilateral seturi de date in platforma lor, prefer insa sa am acces direct
si sa vad direct traficul / consumul de date. Pe cinstite, platforma lor
este dezvoltata tehnic pana la nivelul in care nu mai este nevoie de un
hackaton / it-ist pentru a consuma si publica concluziile cetateanului
sprijinite de date (permite spre exemplu embedarea graficelor/interogarilor
in pagini proprii- bloguri sau social media).

Chiar daca valoare lor este in orientarea spre end-user din cate imi dau
seama au si un API puternic motiv pentru care m-am adresat voua,
programatorilor. Socrata este o aplicatie in cloud, cu siguranta singura
abordare posibila pentru open data la scara mare. Este posibil ca aceasta
arhitectura sa impuna natural o alta abordare fata de api-ul datastore din
CKAN, lucru valabil pentru orice alta aplicatie de cloud fata de
onpremises, asta este motivul pentru care incerc sa vad daca exista interes
pentru o discutie tehnica.

Sunt absolut sigur ca un Club OGP in care sa se discute postfactum o
comparatie romaneasca intre Socrata si CKAN va avea o mare audienta si
spectaculozitate, insa o abordare serioasa inseamna o implicare inca de pe
acum.

Astept deci in continuare sa vad daca strangem un numar rezonabil de
participanti.