oaspeti americani la Clubul OGP

Ioan Fericel mirabit la gmail.com
Joi Mar 20 11:13:52 UTC 2014

On 03/20/2014 10:45 AM, Andrei Nicoara wrote:
> Raspunsul scurt este ca invitatii americani au o parere mult prea buna
> despre datele deschise din Romania.

Adică oamenii au fost invitat,i, cineva i-a contactat s,i le-a expus
situat,ia, iar ei au fost entuziasmat,i, declarându-vă că au o părere
foarte bună despre "datele deschise din Romania" (de fapt, despre
banii/afacerea din România!)...

> [...]
> singura abordare posibila pentru open data la scara mare. Este posibil
> ca aceasta arhitectura sa impuna natural o alta abordare fata de
> api-ul datastore din CKAN, lucru valabil pentru orice alta aplicatie
> de cloud fata de onpremises, asta este motivul pentru care incerc sa
> vad daca exista interes pentru o discutie tehnica.
>

> Sunt absolut sigur ca un Club OGP in care sa se discute postfactum o
> comparatie romaneasca intre Socrata si CKAN va avea o mare audienta si
> spectaculozitate, insa o abordare serioasa inseamna o implicare inca

Da, cam ăsta era, sau mai e, obiceiul pe la noi - să se bârfească s,i să
se înjure după. Fiind încă în faza ante (part,ial, dacă unele demersuri
deja au fost făcute!), eu cred că abordarea într-adevăr serioasă,
profesionistă ar fi să se pună pe masă toate cerint,ele sistemului, să
se puncteze neajunsurile lui CKAN s,i avantajele Socrata. S,i toate
astea înaintea acelei întâlniri, pentru ca cei care participă - unii
fără pregătire IT, dar s,i cei care, chiar în domeniu fiind, n-au mai
avut de-a face cu astfel de platforme - să s,tie cam despre ce e vorba.

Altfel eu văd tot acest demers ca o nouă farsă, chiar pe o temă care se
referă la deschidere. Se pare că una se spune în fat,ă s,i cu totul
altceva se vrea s,i se face în spate. Ca să ni se risipească astfel de
suspiciuni, s,i pentru a nu da apă la moară cârcotas,ilor postfactum,
haidet,i aici cu lista de probleme întâmpinate la CKAN. Apoi putem
discuta s,i comparat,ia între cele două platforme, ca tehnologie,
viitor, pret,...

Cu prietenie, chiar dacă aspru (după câte a văzut s,i păt,it),

Ioan Fericel