oaspeti americani la Clubul OGP

Joi Mar 20 13:17:26 UTC 2014

Ioan

Esti prea aspru, si pentru a fi macar meritat da-mi voie sa punctez mai
bine contextul:

> On 03/20/2014 10:45 AM, Andrei Nicoara wrote:
>
> Raspunsul scurt este ca invitatii americani au o parere mult prea buna
> despre datele deschise din Romania.
>

> Adică oamenii au fost invitați, cineva i-a contactat și le-a expus
> situația, iar ei au fost entuziasmați, declarându-vă că au o părere foarte
> bună despre "datele deschise din Romania" (de fapt, despre banii/afacerea
> din România!)...

Adica oamenii au vazut ca exista open data in Romania, si-au exprimat
dorinta de a ne vizita si ne-au rugat sa-i punem in contact cu comunitatea
open data romanesca. Si au fost destul de insistenti in modalitatea de
abordare, push tipic american. Adica ei nu au aflat de cele spuse de Dna
Avadanei la evenimentul de acum 2 zile cand spunea ca este o mare reusita
sa aduni 25 de persoane interesate de open data in Bucuresti sau maxim 15
in orice oras din provincie. Adica ei au succes stories despre un
functionar low dintr-o mica primarie americana care este foarte proud ca
poate sa arate cetatenilor activitatea sa via open data iar ei cred sincer
ca asa este si in Ro. Cine sunt eu sa-i contrazic cat timp isi cheltuie
vizitandu-ne banii lor ?

> [...]
>

> Da, cam ăsta era, sau mai e, obiceiul pe la noi - să se bârfească și să se
> înjure după. Fiind încă în faza ante (parțial, dacă unele demersuri deja au
> fost făcute!), eu cred că abordarea într-adevăr serioasă, profesionistă ar
> fi să se pună pe masă toate cerințele sistemului, să se puncteze
> neajunsurile lui CKAN și avantajele Socrata. Și toate astea înaintea acelei
> întâlniri, pentru ca cei care participă - unii fără pregătire IT, dar și
> cei care, chiar în domeniu fiind, n-au mai avut de-a face cu astfel de
> platforme - să știe cam despre ce e vorba.

Aici nu este vorba de o discutie teoretica ci de proba practica. Ieri am
avut 83 de vizite, Luni 72, Duminica 35. In perioada hackatonului ne-am
apropiat de 250. Eu nu sunt companie sa creez artificial o cerere pe care
apoi sa o satisfac. ramane deci sa ma gandesc la componentele pe care le am
sub control sa vad care-i problema. Cat timp sunt acelesi dataseturi ramane
un "concurs"intre interfete si features.

Nu suntem intr-o curte de jurati selectati la intamplare carora sa li se
explice cu mare arta despre ce este vorba. Participa cine vrea si se
califica. Calificarile sunt permanente si se desfasuara sub forma
implicarii personale in open data, subliniez: implicare , nu manifestarea
unui interes declarativ.

> Altfel eu văd tot acest demers ca o nouă farsă, chiar pe o temă care se
> referă la deschidere. Se pare că una se spune în față și cu totul altceva
> se vrea și se face în spate. Ca să ni se risipească astfel de suspiciuni,
> și pentru a nu da apă la moară cârcotașilor postfactum, haideți aici cu
> lista de probleme întâmpinate la CKAN. Apoi putem discuta și comparația
> între cele două platforme, ca tehnologie, viitor, preț...

Aveti o abordare gresita, pesimista si contraproductiva. Si sunteti
neinformat, mai exista si alte platforme -
http://ckan.org/solutions/pricing/ precum si o aplicatie de cloud oferita
free de Microsoft
http://www.microsoft.com/government/ww/public-services/initiatives/Pages/open-data-installer.aspx.
OKF ne-a curtat inca de anul trecut, pentru cloud-ul MS avem costuri
zero
pentru mult mai mult decat inseamna astazi opendata. Problema este sa
pornim consumul de date deschise toate celelalte se rezolva intr-un fel sau
altul.