oaspeti americani la Clubul OGP

Andrei Nicoara andrei.nicoara la anse.ro
Sâm Mar 22 08:35:42 UTC 2014

Ma supun desigur dorintei gazdei acestei liste si incetez discutia despre
diversele variante tehnice pentru platforma open data intre care se
regaseste si varianta unui software inchis si contracost.

As vrea totusi sa punctez cateva aspecte colaterale, este pacat sa lasam
impresii gresite.

Centru de supercomputing nu a existat real niciodata, Cu ceva ani in urma a
fost cumparat un sistem HPC de la IBM compus din aprox 100 de blade-uri. Nu
a existat nici o aplicatie de tipul celor pentru care a fost inventat
aceasta tehnologie asa ca sistemul a fost spart in servere individuale date
in utilizarea mai multor institutii. Acum 2 ani cand am ajuns in MCSI am
evaluat situatia intrucat mostenisem de la PDL niste proiecte de tipul ne
plimbam sa vedem ce fac altii si apoi cumparam un supercomputer adevarat.
Am anulat proiectele pentru ca nu am identificat intre companiile romanesti
doritori sa vina sa cumpere timp/putere de calcul iar mediul
universitar/cercetare nu este domeniul MCSI. Odata cu infiintarea AADR s-a
reusit desfintarea legala a fostului centru de supercomputing (care nu avea
nici un angajat) de aceea apare mentionat in HG. Astazi AADR a trecut pe
autofinantare, probabil ca va elimina masinile virtuale folosite gratuit de
diversele institutii si va oferi altele conform anuntului. Sunt insa sigur
ca poate fierul este gratuit insa utilitatile, managementul, etc nu sunt.
Noua ne trebuie in primul rand managementul platformei open data lucru pe
care in varianta CKAN  AADR nu-l poate oferi la fel cum nu-l poate oferi
nici STS (tehnologii prea exotice pentru ei)

Multumesc pentru link-ul catre discutia premergatoare lansarii e-romania.
Il cunosc desigur pe Andrei Savulescu si-l recunosc in cele scrise. Mai
recunosc ca si-a urmarit bine interesul, v-a tinut cu discutia intr-o
realitate paralela fara nici un punct palpabil, concret cu care sa-l
contrazica cineva si a dus e-romania linistit in situatia de astazi. Las la
o parte ca in 2009 publicul era mai cooperant, Dl Masca chiar se oferea sa
se implice probono ! O tempora! O mores! Spre deosebire, noi am iesit cu
lucruri concrete ,discutam aspecte concrete si luam castane concrete. Uite
asa, conform teoriei Darwiniene, specia noastra este menita extintiei iar
savulescus savulescus devine dominanta.