Date-deschise să fie păstrată sau mutată de la Ceata

Ioan Fericel mirabit la gmail.com
Lun Mar 24 16:33:59 UTC 2014

On 03/24/2014 05:28 PM, Andrei Nicoara wrote:

> Nu este o lista dar cred ca este un bun prilej sa va spun urmatoarele.
> De ceva vreme avem forumul http://forum.date.gov.ro/ facut de noi cu
> scopul de a stimula reprezentantii institutiilor sa dialogheze cu
> beneficiarii datelor.

Eu cred c-ar fi perfect și locul și formatul de forum - având avantajul
unui acces mai ușor pentru căutare și urmărire din public. Felicitări
pentru idee.

Un exemplu rapid pentru inspirație ar fi http://data.gov.uk/forum . Au
și un cod de conduită afișat.

Eu cred că n-ar fi mare bai nici dacă nu s-ar importa discuțiile de până
acum, dacă e tare complicat.

Moderarea ar fi un punct important. Ar fi bine să fie o echipă mixtă, cu
membri și din partea angajaților instituției cât și din partea
"societății civile", reprezentanți cât mai neutri.

N-ar trebui așteptat prea mult pentru redactarea unui regulament
sofisticat, ci aleși cât mai degrabă moderatorii și dat drumul la
înregistrare. Pe parcurs lucrurile se mai pot regla în funcție de
situațiile apărute.

Nu știu în ce măsură merită separată partea pentru public de cea pentru
instituții. Dacă nu sunt motive serioase, ar putea să rămână împreună,
cel puțin până prinde avânt.

Să fie într-un ceas bun!

Ioan