Re: Date-deschise să fie păstrată sau mutată de la Ceata

Mar Mar 25 16:58:57 UTC 2014

Revin mai detaliat intrucat am raspuns anterior pe graba.

In opinia mea avem de a face cu un binom, pe de o parte avem necesitati de
autentificare si irefutabilitate (master data) care impun o solutie on
premises, pe de alta parte avem nevoie de elasticitate si disponibilitate
care impun un cloud comercial. Asa ca avem doar 3 variante teoretice:
1. CKAN on premises+ CKAN hosted / Socrata/Google Fusion Tables/alt
serviciu asemanator
2. custom made + CKAN hosted / Socrata/Google Fusion Tables/alt serviciu
asemanator
3. custom made + custom made in cloud

In acest moment Google Fusion Tables nu poate fi folosit nefiind lansat (Nu
exista pret si nici SLA). Socrata o vom testa in curand. Custom made este
la nivelul de check list. Despre CKAN stim destule incluisiv stim care este
suportul disponibil si cunoastem oferta OKF. Nici una dintre variante
astazi nu are implemantat standardul de metadate DCAT-AP. Nici una nu are
nici o viziune relativ la linked data. (Apropo, in Iunie este posibil sa
avem un club OGP dedicat linked data)

Dupa ce acumulam experienta cu cele de mai sus o sa facem o intalnire si o
sa punem pe masa toate aspectele. Asta daca o sa avem persoane interesate,
ultimele stiri sunt ca la clubul ogp de poimaine avem 15 inscrisi dintre
care 12 guvernamentali  si 3 din societatea civila iar pentru o intalnire
tehnica despre Socrata am avut 1 candidat. Asa ca sunt destul de sceptic
ca, daca blochez pozitionari  de genul open source vs propietaresc, voi mai
avea un grup de discutii reprezentativ.

> La modul profesionist descris de catre dvs, asemanator documentatiei de
> atribuire intr-o licitatie publica ,  nu exista elaborate documente.

> Da, vor fi consultari publice.

Un ata?ament HTML a fost eliminat