Serviciul date deschise - ce e aia?

Bogdan Manolea bogdan la legi-internet.ro
Mar Dec 8 08:15:02 UTC 2015

On 12/07/2015 10:40 PM, Dan Matei wrote:
> PS. Nu-i vorbă, nu înțeleg nici care-i geșeftul ANBPR-ului, că văd că la http://bibliotecavirtuala.icipro.ro/ydms/ expun biblioteci
> individuale.

Eu nu inteleg ce e aia biblioteca virtuala - ca de acolo nu imprumuti
carti, ci faci alte copii ale acestora.

In fine, plin de curiozitata intrai pe
http://bibliotecavirtuala.icipro.ro/ydms/list.jsp si nu stiu cum ajunsai
la Biblioteca Municipală CâmpuLung Muscel si mi-a sarit in ochi
"Scrisoarea lui Neacsu din Campulung 1521 "

Acum mi-a tresaltat inima din Bucuresti si am dat si click pe el,
sperand sa am acces la documentul scanat - ca e in domeniul public, zic eu.

Cand colo - un doc de 2 pagini, fara autor si fara surse despre
Scrisoare. Bantuit de ganduri necurate, iau o bucata de text si o trec
prin softul antiplagiat numit Google si o gasesc aproape identica pe....
http://www.kosson.ro/restitutio/45-cultura-scrisa/407-scrisoarea-lui-neascu-1521#nota-preluare
care nu precizeaza sursa
"Această resursă a fost creată în cadrul cursului opţional „Aplicaţii
informatice în cercetarea istorică”, Facultatea de Istorie a
Universității București, anul universitar 1996 - 1997, sub îndrumarea
d-nei profesoare Irina Oberlander-Târnoveanu."

Mai departe nu am curaj sa ma uit.

Bogdan