Re: Open Data Index - Coduri poștale

Strainu strainu10 la gmail.com
Lun Ian 12 20:04:51 UTC 2015

În data de 12 ianuarie 2015, 21:38, Andrei Nicoara
<andrei.nicoara la anse.ro> a scris:
> Uite ce se spune despre serviciul francez:
> ”La Poste now provides postcodes dataset as open data. Postcodes in France
> often cover several municipalities. The dataset can be completed with
> GEOFLA® data from IGN wich provides geo-referenced administrative boundaries
> also as open data.
>
> Si noi , si ei oferim doar limitele administrative. De ce suntem atunci
> cotati diferit ? Doar pentru ca serverul de georeferentiere este de stat la
> francezi si privat la noi ? Nu era scopul datelor deschise ca acestea sa fie
> preluate si diseminate de catre societatea civila ?

Pe baza informațiilor disponibile pare că ai dreptate. Probabil că la
asta se referea Ovidiu când spunea că au fost multe discuții.

> Nu prea inteleg partea cu datele care "chiar exista ?" Pot spune insa ca
> intr-o lume ideala informatiile ar fi publicate ca date normalizate ceeace
> implica evident necesitatea combinarii lor de catre utilizator. (parere dpdv
> al unui utilizator de baze de date sql)

Prima căsuță de acolo spune "Există datele?" și mai departe e o
poveste. Știm următoarele (cu certitudine):
* nu există legătura directă coduri poștale - coordonate geografice.
* există o bază de date cu coduri poștale și adrese.
* această bază de date conține erori (probabil între 2 și 5%, ca
celelalte baze de date guvernamentale)
* ar trebui să existe o bază de date geografică la ANCPI cu întreaga
țară, inclusiv adrese;
* nu toate suprafețele/casele sunt întabulate, deci *nu* e sigur că
baza de date a ANCPI e completă

Având în vedere toate acestea, este corect, pe baza regulilor acestui
index, ca acea căsuță să fie verde? Din punct de vedere tehnic e clar
că e necesară combinarea, dar aici lucrurile par să meargă un pic
altfel.

Strainu