Re: Open Data Index - Coduri poștale

Lun Ian 12 20:32:18 UTC 2015

Este foarte curios cum o dam in discutii serioase noaptea, pornind de la o
perceptie personala ... raspund inline

> Prima căsuță de acolo spune "Există datele?" și mai departe e o
> poveste. Știm următoarele (cu certitudine):
> * nu există legătura directă coduri poștale - coordonate geografice.

Nici principial nu exista legatura cod postal-coordonate. Codurile postale
au fost inventate de posta pentru livrarea corespondentei la o adresa. Nu
stiu sa existe serviciu postal care sa livreze la un set de coordonate
lat/long.

> * există o bază de date cu coduri poștale și adrese.

Care nu poate fi decat corecta atat timp cat provine de la creatorul
codurilor = Posta Romana

* această bază de date conține erori (probabil între 2 și 5%, ca
> celelalte baze de date guvernamentale)

Dupa cum incerc sa spun, daca in lista ar aparea o strada care nu exista
(presupun ca asta ar fi tipul de eroare prezumat) asta nu inseamna ca
fisierul este gresit ci ca managementul postal este deficitar. Asta nu mai
este un aspect legat de deschiderea datelor care chiar si in acest caz este
de 100% ci o problema de management expusa eventual de deschiderea datelor.

* ar trebui să existe o bază de date geografică la ANCPI cu întreaga
> țară, inclusiv adrese;

In mod sigur ar fi bine sa existe, chiar exista intr-un anume grad de
completitudine. Insa legatura acesteia cu codurile postale trece, dupa cum
am mai spus, mai intai prin functionarea postei.

* nu toate suprafețele/casele sunt întabulate, deci *nu* e sigur că
> baza de date a ANCPI e completă

Cred ca termenul corect ar fi cadastrate. Intabularea adauga si
clarificarea juridica a proprietatii, ceva mult mai complicat de rezolvat.

> Având în vedere toate acestea, este corect, pe baza regulilor acestui
> index, ca acea căsuță să fie verde? Din punct de vedere tehnic e clar
> că e necesară combinarea, dar aici lucrurile par să meargă un pic
> altfel.

Cred ca corect este sa fie urmarite cele cateva aspecte esentiale: licenta
de utilizare, formatul de publicare, completitudinea datelor. Aceasta
completitudine in conceptia mea se refera la datele detinute, nu la cele
prezumate. Respectiv institutia publica trebuie sa publice tot ce are chiar
daca nu are tot ce ar putea avea. Daca nu masuram performanta publicarii
datelor relativ la cele detinute/operationale ci la cele care ar putea
exista atunci nu mai este un index de deschidere a datelor ci eventual un
index de e-guvernare.

> Strainu

Andrei