ministerul pentru consultare publica si ogp

Ovidiu Voicu ovidiu.voicu la fundatia.ro
Dum Noi 22 13:12:39 UTC 2015

Salut,

Se pare că noul Minister pentru Consultare Publică și Dialog Civic ar urma să se ocupe (și) de OGP. Încă nu are personal, dar are pagină de Facebook:

https://www.facebook.com/mcpdc/

Și un draft de hotărâre de guvern pentru organizarea ministerului:

https://docs.google.com/document/d/1SoZbBdevcGKhaDARlopjT8JrBTRaRQHdJB81BsjqGZM/pub

La art. 3, lit. f) găsim referirea la OGP. E cam inexactă, semn că nu au înțeles pe deplin cum stă treaba, dar intenția e suficient de clară.  Ca fapt divers, la demersul nostru epistolar n-am primit nici un răspuns.

Pentru o activitate cu viziune pe termen lung, cred că e o veste mai degrabă proastă. E discutabil dacă viitoarele guverne vor mai include acest minister, deci e posibil ca la anul pe vremea asta să vorbim de o nouă schimbare. Formularea din document arată o imagine pe termen scurt: evaluarea actualului plan (confundat cu strategie) și adoptarea unuia nou, dar fără elemente de continuitate pe viitor.

Documentul nu spune nimic de administrarea portalului de date deschise, date.gov.ro. Putem presupune că va fi și acesta preluat de noul Minister, dar e neclar dacă s-au prins că sunt și niște costuri implicate.

Anunțul are și coordonate de contact pentru comentarii: „Comentarii privind documentul se pot trimite pe aceasta pagina de facebook dar si prin email la secretariat.mcpdc la gov.ro pana vineri 28 noiembrie.”

Bănuiesc că în condițiile în care n-am primit răspuns la încercările anterioare, n-are rost să stăruim cu noi epistole comune. Dar cred că e util dacă cei ce au o opinie trimit direct la adresa indicată. Câți mai mulți, cu atât mai bine. Ar fi bine și să trimitem și pe listă, pentru că pot prelua și alții aceleași idei în mesajele lor.