ministerul pentru consultare publica si ogp

Ovidiu Voicu ovidiu.voicu la fundatia.ro
Dum Noi 22 18:43:22 UTC 2015

Am comentat următoarele:

Din document rezultă că noul Minister ar prelua coordonarea Open Government Partnership în România (art. 3, f). Dincolo de textul confuz, este o direcție contra-productivă pentru că:
(1) Consultarea publică e o componentă a guvernării deschise și nu invers - ce se întâmplă, spre exemplu, cu portalul de date deschise și alte inițiative asociate acestuia?;
(2) Planul OGP este un cadru de coordonare pentru angajamente implementate de mai multe ministere; experiența ne arată că este dificil de coordonat din interiorul unui minister, mai ales unul nou;
(3) Nu e o idee bună să schimbi ceva ce merge;
(4) OGP are o viziune pe termen lung; e greu de spus dacă noul Minister se va mai regăsi în structura următorului Cabinet.

Sugestie de organizare instituțională:
(1) Coordonarea OGP păstrată la Cancelaria Primului Ministru, cu implicarea directă a PM;
(2) MCPDC va asuma și implementa angajamentele legate de dialog civic și transparență decizională;
(3) Se adaugă un Steering Committee, după modelul internațional, cu reprezentanți din instituții publice (MCPDC, Agenția pentru Agenda Digitală, AM POCA) și ai societății civile, selectați după cum consideră util guvernul.

O.

-----Original Message-----
From: Date-deschise [mailto:date-deschise-bounces la lists.okfn.org] On Behalf Of Constantinescu Nicolaie
Sent: Sunday, November 22, 2015 3:26 PM
To: Date deschise & guvernare deschisă <date-deschise la lists.okfn.org>
Subject: Re: ministerul pentru consultare publica si ogp

Punem pe seama faptului că lucrurile nu sunt clare nici în acest moment. Cică până în seara aceasta miniștrii au temă să-și pună casa în ordine din punct de vedere a proiecței bugetare.
Nu cred că are nimeni timp să facă analize de politici. Mai curând cred că s-au angajat într-o spirală a obținerii celor mai mari alocări și asta pânâ diseară?! Plus de asta, Primul Ministru intenționează să construiască Bugetul până pe 10 decembrie. Oau! E foarte ambițios și cred că în goana de a puncta aceste bife, zona OGP se va circumscrie periferiei. Cel puțin deocamdată.

Hai să vedem ce se întâmplă într-o săptămână de acum încolo. Depeșa cred că a picat foarte bine. Este un steguleț pe lista lor, sper. Și un jalon pentru noi pentru construcții ulterioare.

Deci, peste o săptămână, când, cu adevărat, vom avea o imagine clară.

> Se pare că noul Minister pentru Consultare Publică și Dialog Civic ar
> urma să se ocupe (și) de OGP. Încă nu are personal, dar are pagină de Facebook:
>

> https://www.facebook.com/mcpdc/
>

> Și un draft de hotărâre de guvern pentru organizarea ministerului:
>

> https://docs.google.com/document/d/1SoZbBdevcGKhaDARlopjT8JrBTRaRQHdJB
> 81BsjqGZM/pub
>

> La art. 3, lit. f) găsim referirea la OGP. E cam inexactă, semn că nu
> au înțeles pe deplin cum stă treaba, dar intenția e suficient de
> clară.  Ca fapt divers, la demersul nostru epistolar n-am primit nici un răspuns.

> [...]

Constantinescu Nicolaie
Information Architect
http://www.kosson.ro
Membru în BEX al ANBPR