ministerul pentru consultare publica si ogp

Dum Noi 22 22:42:40 UTC 2015

Daca va mai amintiti recentul club OGP in care am discutat raportul de
autoevaluare in absenta lui Radu a existat un moment in care Codru mi-a
reprosat ca, dupa ce aratasem un control confortabil al discutiei , brusc
cand am vorbit de data.gov.ro am devenit defensiv si neangajant, de aici
urmand o discutie despre (in)existenta leadershipului. Atunci i-am raspuns
lui Codru ca eu/noi purtam mai multe palarii iar la acel moment in spiritul
corectitudinii si exactitatii purtam doar palaria OGP. Este adevarat, si eu
si Radu am avut mult mai multe responsabilitati decat cele strict legate de
OGP si ne-am folosit de ele ca parghie spre beneficiul OGP. Spre exemplu ca
expert in CTE am putut sa fiu atent si la eventualele date deschise din
proiectele pe care le avizam. Si multe altele, nu prea ortodoxe, dar
folositoare.

Despre mutarea OD la noul minister sunt doar doua aspecte de discutat, imi
exprim o parere strict personala

1. In proiect scrie ca relationarea noului minister cu celelalte ministere
se face pe baza de protocol. Protocol = consens. Exista o asa numita lista
de precedenta protocolara a ministerelor care insa reflecta destul de exact
si puterea lor reala intr-o relatie interministeriala. Daca sunteti curiosi
de ea revedeti ordinea depunerii juramantului de ministrii noului cabinet.
Pe scurt, o mutare a activitatii la noul minister ar modifica enorm
capacitatea de a determina oameni si institutii sa faca anumite lucruri. Ca
sa fie clar, noi nu avem nici un protocol semnat cu institutii, doar adrese
prin care le cerem politicos sa faca anumite lucruri in numele
Primului-ministru.

2. Echipa este formata din oameni, nu sclavi. Acestia nu pot fi obligati sa
continue in orice paradigma. Daca as avea de ales in cazul unei astfel de
mutari as alege sa ma ocup in continuare de e-guvernare. Daca as avea de
ales intre a ma ocupa doar de OD in conditii mult mai proaste decat cele
anterioare si cu rezultate pe masura sau nimic as prefera sa ma retrag in
glorie :)

Repet, doar pozitia mea, nici macar discutata cu colegii - cristalizata pe
loc in urma citirii acestor vesti.