Re: guvernul pregătește CIO guvernamental? // si cu ogp ce facem?

Bogdan Manolea bogdan la legi-internet.ro
Vin Iun 17 14:00:46 UTC 2016

> Și ca să vedem și prevederile bune, uite câteva care vor avea cu
> siguranță susținători pe acest grup: în pozele anexate. Pe scurt,
> instituțiile publice care cumpără soft au obligația să cumpere și
> codul sursă, respectiv vor fi obligații legale privind actualizarea
> datelor de data.gov.ro.

de fapt din punctul meu de vedere terminologie actuala este mai curand
neclara si pare ca interzice cu totul licentele deschise (unde nu pot
cumpara codul sursa si nici dreptul de modificare). Sunt sigur ca e o
eroare de redactare a textului asa ca le-am trimis niste propuneri de
modifciare.

Am facut si mai multe comentarii legate de partea de privacy (aia cu
copia electronica a cartii de identitate este o greseala, o sa facem
baze de date nesecurizate de tone de scanuri de CI), dar pe ce
intereseaza grupul mai mult mi-a sarit in ochi art 11, care sunt sigur
ca va fi interpretat in sensul ca documentele electronice vor fi
acceptate de catre autoritatile publice DOAR daca sunt semnate cu
semnatura calificata.

Asta inseamna ca daca vrei sa participi la o consultare publica sau sa
trimiti o petitie prin email, vei putea fi respins de catre
autoritatea publica pe motiv ca nu ai semnatura calificata (nici macar
extinsa).

Mie mi se pare extrem de periculos.

> Le-am făcut poze că e un pdf tare neprietenos și când le lipesc în
> mesaj îmi sparge rândurile după fiecare trei cuvinte. Nu știu cum să
> rezolv tehnic asta.

Se poate sa fie asa daca ai deschis PDF-ul in browser, incearca sa-l
salvezi pe hard si sa-l deschizi cu Adobe.

> Vezi dacă nu ești pe Facebook, deja am „dezbătut” ieri proiectul de >
ordonanță :))

Il vad ca un avantaj. Si nu te mai iluziona, Facebook nu exista... :-)

> Cu aceste schimbări, de ce mai avem nevoie de MCSI? Nu se poate închide?

Pai si reglementarile de IT cine le mai scrie? Legile big brother & stuff?
Dar banii pe IT cine ii mai da?

Bogdan