Re: guvernul pregătește CIO guvernamental? // si cu ogp ce facem?

Strainu strainu10 la gmail.com
Vin Iun 17 20:48:59 UTC 2016

În data de 17 iunie 2016, 17:00, Bogdan Manolea
<bogdan la legi-internet.ro> a scris:

> de fapt din punctul meu de vedere terminologie actuala este mai curand
> neclara si pare ca interzice cu totul licentele deschise (unde nu pot
> cumpara codul sursa si nici dreptul de modificare). Sunt sigur ca e o
> eroare de redactare a textului asa ca le-am trimis niste propuneri de
> modifciare.

Se știe ce înseamnă "sisteme informatice"? Include ORICE achiziție de
hardware nou sau doar softuri gen cardul național de sănătate? Că dacă
înseamnă orice calculator/server, știu eu un progrămel albastru care
nu se mai încadrează. :P

> Am facut si mai multe comentarii legate de partea de privacy (aia cu
> copia electronica a cartii de identitate este o greseala, o sa facem
> baze de date nesecurizate de tone de scanuri de CI), dar pe ce
> intereseaza grupul mai mult mi-a sarit in ochi art 11, care sunt sigur
> ca va fi interpretat in sensul ca documentele electronice vor fi
> acceptate de catre autoritatile publice DOAR daca sunt semnate cu
> semnatura calificata.

La partea cu copii electronice mie mi-a atras atenția altceva:
majoritatea instituțiilor mai mult ca sigur nu au soft de document
management, deci s-ar putea să nu existe o "bază de date", ci niște
fișiere pierdute pe un hard disk, fără back-up.

În ceea ce privește semnătura electronică, poate n-ar fi rău, dacă ar
exista o competiție reală pe piață, nu oligopolul din prezent. Da, va
exista o curbă de învățare semnificativă pentru multă lume, dar va fi
un pas în direcția societății digitale.